Genel Bilgi
Kod | UA521 |
Ad | Uzaktan Algılama ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OZAN ŞENKAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Uzaktan algılama ve yenilenebilir enerji kaynaklarının özellikleri ve uygulama alanlarının incelenmesi için öğrencilere gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Uzaktan algılama nedir Elektromanyetik spektrum, atmosfer ve algılama ilişkisi, uzaktan algılama teknikleri, uydular. Enerji, tanımı, enerji kullanımının temel prensipleri ve tarihçesi, enerji çeşitleri, enerji ve doğa, fosil enerji kaynakları ve atmosfer kirliliği, fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunları, yenilenebilir enerji kaynakları, güneş enerjisinin tanımı, kullanımı ve tarihi, güneş radyasyonunun temelleri, güneş enerjisi teknolojileri, güneş ısınımı hesap elemanları, rüzgar enerjisinin prensipleri, rüzgar enerjisi dönüşüm sistemleri, jeotermal enerji ve diğer gelişmekte olan yenilenebilir enerji kaynaklarının bugünü ve geleceği.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aranof S 2005 Remote Sensing for GIS Managers ESRI Press California USA Aranof, S. 2005. Remote Sensing for GIS Managers, ESRI Press, California, USA
Notlar
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzaktan algılama ve yenilenebilir enerji kaynaklarını ayırt eder |
ÖÇ02 | Uzaktan algılama ve yenilenebilir enerji kaynaklarının özelliklerini tanımlar |
ÖÇ03 | Uzaktan algılama ve yenilenebilir enerji kaynaklarının yasalarını tanımlar |
ÖÇ04 | Uzaktan Algılama ile Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının veri belirleme yöntemlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan algılama nedir | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elektromanyetik spektrum, atmosfer ve algılama ilişkisi, uzaktan algılama teknikleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Uydular | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Enerji, tanımı, enerji kullanımının temel prensipleri ve tarihçesi | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Enerji çeşitleri, enerji ve doğa | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Fosil enerji kaynakları ve atmosfer kirliliği | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Yenilenebilir enerji kaynakları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Güneş enerjisinin tanımı, kullanımı ve tarihi | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Güneş radyasyonunun temelleri, güneş enerjisi teknolojileri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Güneş ısınımı hesap elemanları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Rüzgar enerjisinin prensipleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Rüzgar enerjisi dönüşüm sistemleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Jeotermal enerji ve diğer gelişmekte olan yenilenebilir enerji kaynaklarının bugünü ve geleceği | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |