Genel Bilgi
Kod | UA507 |
Ad | Uzaktan Algılamada Sayısal Haritalama ve Görüntü Yorumlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hava fotoğrafları ve uydu görüntüleri ile stereoskopik görüş sağlamayı, yorumlama ilkelerini ve yeryüzü objeleri hakkında bilgi üretme tekniklerini anlama ve bilgi üretme yeteneğini kazanmalarını sağlamaktır
Dersin İçeriği
Uydu görüntüleri ve hava fotoğrafalrını yoruma hazırlama, stereoskopik görüş, yorumlama ilkeleri, uygulamalı uydu görüntüsü ve hava fotoğrafı yorumları, bilgi üretme ve sayısal harita yapma teknikleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Uzaktan Algılama Ders Notu
Notlar
İTU ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uydu görüntüleri üzerinde yeryüzü objelerini tanır ve haritalar |
ÖÇ02 | Uydu verilerinin yorumuyla çeşitli tematik haritalar üretir |
ÖÇ03 | Doğal kaynak araştırmalarında uydu görüntülerini kullanır |
ÖÇ04 | Hava Fotoğrafı üzerindeki objeleri tanır |
ÖÇ05 | Hava Fotoğrafı Yorumlaması ile Uydu Görüntüleri kıyaslamayı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve giriş | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Görütülerin önemli özellikleri | Literetür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Stereoskopik görüş | Literetür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Görüntülerin yoruma hazırlanması | Literetür taraması ve uygulama alanı seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sayısal haritalama | Literetür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sayısal haritalama (devamı) | Literetür taraması ve uygulama hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Arazi kullanımı | Literetür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arazi örtü tipleri | Literetür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ormancılık araştırmalarında görüntü yorumlama | Literetür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Su kaynakları araştırmalarında görüntü yorumlama | Literetür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Su kaynakları araştırmalarında görüntü yorumlama (devamı) | Literetür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Şehir ve bölge planlama uygulamaları | Literetür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Islak alan haritalaması | Literetür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yaban hayatı ekolojisi uygulamaları | Literetür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |