MEDF716 Seminer

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MEDF716
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. IŞIL ÖCAL


Dersin Amacı / Hedefi

Sağlık fiziğinin klinikte uygulama alanlarından bir konu seçilerek detaylı olarak sunmak

Dersin İçeriği

Sağlık fiziğinin klinikte uygulama alanları

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Sağlık fiziğinin klinikte uygulama alanları ile ilgili kitaplar

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusu seçimini öğrenir ve uygular
ÖÇ02 Seminer sunumunun nasıl yapılacağını kavrar
ÖÇ03 Seminer sonunda klinikte kullanılan sağlık fiziğinin önemini bir kez daha kavrar
ÖÇ04 Sağlık fiziğinin önemini paylaşır ve yayar
ÖÇ05 Her fiziksel ajanla ilgili olarak deterministik/stokastik, erken/geç, teratogenik/genetik etkileri açıklar.
ÖÇ06 Fiziğin genel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini, kliniksel çevreye yeni cihazları ve ilgili teknikleri transfer etmek için kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık örgütlerinin fonksiyonlarını listeler ve açıklar; ulusal ve uluslararası sağlık kuruluşlarının nasıl örgütlendiğini açıklar; kliniklerin nasıl yönetildiğini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medikal Fiziğin kendi geleceğinde nitelikli servis için gerekli teknik altyapıyı açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medikal Fizik konusuyla ilgili olarak Avrupa Topluluğuna ait ve ulusal yasal çerçeveleri, düzenlemeleri, rehberleri ve uygulama kodlarını açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medikal Fiziği kapsayan alanlarda yapıyı, fonksiyonu, karakteristiği ve sınırlamaları açıklayabilmek için fiziksel kavramlar, prensipler ve teorileri detaylı ve sayısal olarak kullanır; medikal cihazların medikal fiziğin kendi alanındaki kullanımını açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Detaylı ve niceliksel olarak iyonlaştırıcı radyasyonun (elektromanyetik, elektronlar, iyonlar, nötronlar) ve diğer fiziksel ajanların (elektrik enerjisi, statik elektrik/magnetik alanlar, iyonize olmayan elektromanyetik radyasyon, vibrasyon, ses ve ultrason, lazer) özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İyonlaştırıcı radyasyonun ve medikal cihazlarla bağlantısı olan farklı fiziksel ajanların faydalı ve ters/zararlı biyolojik etkilerini biyolojik modellerle sayısal olarak açıklar. Biyolojik etkinin büyüklüğünü etkileyen faktörleri açıklar. Kliniksel çıktıları geliştirmek için manipülasyon yollarını açıklar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her fiziksel ajanla ilgili olarak deterministik/stokastik, erken/geç, teratogenik/genetik etkileri açıklar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medikal Fizik uygulama alanında sistematik bir biçimde bir şeyi gözden geçirebilmek için Genel Fizik, Medikal Fizik ve Sağlık Fiziğiyle ilgili literatür içerisinden bir liste çıkarır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğin genel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini medikal cihazların klinikteki kullanımları, iyonlaşma radyasyonuyla ilgili emniyet/risk yönetimi gibi konularla ilgili olarak klinik problemlerine uygular. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğin genel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini, kliniksel çevreye yeni cihazları ve ilgili teknikleri transfer etmek için kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kliniksel ve biyomedikal verilerin analizi için istatistiksel paketler kullanır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanılan değişik dosimetrik nicelikleri tanımlar ve açıklar; dozimetrik nicelikler arasındaki bağıntıyı açıklar (enerji akısı, kerma, soğurulan doz). 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Titiz ve özenli bir istatistiksel tabana dayanan ve sayısal olan kliniksel ve biyomedikal çalışmalar tasarlar. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İyonlaştırıcı radyasyonun hastaya verilmesi sırasında yöntem belirler ve bu yöntemi geliştirmek için değişik uygulamalar tasarlar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer nedir? nasıl hazırlanır? Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Seminer konuları tartışılır Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Seminer konusu belirlenir Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Seminer konusu ile ilgili araştırma Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Seminer konusunun sınırları Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Benzetim
6 Seminer Hazırlama-1 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Seminer Hazırlama-2 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınav ilgili alanla ilgili toplanılan bilgilere çalısır Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Seminer sunumu Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 Sunumun tartışması Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sunumun değerlendirilmesi Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Sunumdaki eksiklerin, hataların belirlenip yeniden düzenlenmesi Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Tekrar sunum hazırlanması Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Sunum hazırlanması-2 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Sunum hazırlanması-3 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili alanla ilgili toplanılan bilgilere çalısır Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili alanla ilgili toplanılan bilgilere çalısır Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2024 04:25