Genel Bilgi
Kod | BİS710 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İLKER ÜNAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Kemal ARSLAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Teorik bilgi ile pratik uygulamaların harmanlandığı bu ders, ilgili alanlardaki güncel gelişmelerin takibi ve öğrencilerin akademik araştırmalar yapabilmeleri için gerekli metodolojik araçları geliştirmelerine olanak sağlar.
Dersin İçeriği
Bu ders, biyoistatistik uzmanlık alanında derinlemesine bilgi ve beceri kazanmalarını hedefler. Dersin içeriği, öğrencilerin danışmanları ile birebir çalışarak uzmanlık alanlarına özgü projeler geliştirmelerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ders için spesifik bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Anabilim dalı dökümanları
Notlar
Anabilim dalı dökümanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoistatistik alanında araştırma yapma ve özgün proje geliştirme becerileri kazanır. |
ÖÇ02 | Güncel literatürü analiz eder. |
ÖÇ03 | Teorik bilgi birikimlerini artırarak, alanlarındaki profesyonel ve akademik kariyerlerine katkı sağlayacak yetkinlikler kazanır. |
ÖÇ04 | Tez önerisi hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Veri Toplama ve Örnekleme I | veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Veri Toplama ve Örnekleme II | veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Temel Veri Analizi Teknikleri I | analiz | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Temel Veri Analizi Teknikleri II | analiz | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Araştırma Tasarımı I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Araştırma Tasarımı II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | İleri İstatistiksel Yöntemlere Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | İleri İstatistiksel Yöntemler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Literatür Analizi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Proje oluşturma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje İlerlemesi ve Geri Bildirim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje Çalışmalarının Tamamlanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje Sunumları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |