Genel Bilgi
Kod | BİS730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İLKER ÜNAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Kemal ARSLAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek Lisans düzeyinde tez önerisi ve tez hazırlanması ve sunulması konusunda bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmak
Dersin İçeriği
Yüksek Lisans Tezi ile ilgili süreçleri içerir
Dersin Ön Koşulu
Yüksek Lisans derslerini tamamlamış olmak
Kaynaklar
Konu ile ilgili tüm literatür
Notlar
Konu ile ilgili tüm literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanla ilgili literatür tarar |
ÖÇ02 | İstatistiksel analiz yapar |
ÖÇ03 | Yüksek Lisans düzeyinde tez önerisi ve tez hazırlar |
ÖÇ04 | İncelediği literatüre dayalı olarak raporlama yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı I | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım |
2 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı II | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
3 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı III | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım |
4 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı IV | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım |
5 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı V | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım |
6 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı VI | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı VII | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez VIII | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
9 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı IX | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı X | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XI | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XII | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XIII | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XIV | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XV | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XVI | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
17 | Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XVII | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 17 | 18 | 306 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 18 | 306 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 622 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,88 | ||
AKTS | 25 AKTS |