BİS730 Yüksek Lisans Tezi

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BİS730
Ad Yüksek Lisans Tezi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İLKER ÜNAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Kemal ARSLAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yüksek Lisans düzeyinde tez önerisi ve tez hazırlanması ve sunulması konusunda bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmak

Dersin İçeriği

Yüksek Lisans Tezi ile ilgili süreçleri içerir

Dersin Ön Koşulu

Yüksek Lisans derslerini tamamlamış olmak

Kaynaklar

Konu ile ilgili tüm literatür

Notlar

Konu ile ilgili tüm literatür


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanla ilgili literatür tarar
ÖÇ02 İstatistiksel analiz yapar
ÖÇ03 Yüksek Lisans düzeyinde tez önerisi ve tez hazırlar
ÖÇ04 İncelediği literatüre dayalı olarak raporlama yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır,
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar,
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar,
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır,
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir,
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir,
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar,


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı I Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım
2 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı II Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma
3 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı III Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım
4 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı IV Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım
5 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı V Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım
6 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı VI Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı VII Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez VIII Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
9 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı IX Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı X Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XI Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XII Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XIII Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XIV Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XV Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XVI Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
17 Literatür tarama, veri toplama, istatistiksel analiz, raporlama, tez yazımı XVII Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 17 18 306
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 18 306
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 622
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,88
AKTS 25 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.09.2024 02:36