Genel Bilgi
Kod | FİZ730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Fizyoloji alanında bilimsel bir araştırma projesi hazırlarken araştırma konusunun saptanması, planlanması ve sunulması hakkında bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin İçeriği
Fizyoloji alanında araştırma konusunun saptanmasında, araştırma planının yapılması ve uygulanmasında, sonuçların değerlendirilmesinde ve sunulmasında gerekli temel bilgileri edinir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Guyton Tıbbi Fizyoloji, Berne Levy Fizyoloji
Notlar
Guyton Tıbbi Fizyoloji, Berne Levy Fizyoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma için literatür taramasında kullanılacak kaynakları öğrenir, konunun sınırlandırılmasını bilir. |
ÖÇ02 | Önceden yapılan çalışmaları gözden geçirerek konunun hangi aşamaya kadar geliştirildiğini inceler, konu seçiminde uyulması gereken noktaları bilir. |
ÖÇ03 | Hipotez kurulurken dikkat edilmesi gereken noktaların öğrenir. |
ÖÇ04 | Taslak plan hazırlar, kaynak araştırır. |
ÖÇ05 | Deneylerini uygular. |
ÖÇ06 | Verileri işler, çözümler, yorumlar. |
ÖÇ07 | Tezi kurallara uygun olarak yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanla ilgili literatür taramasının yapılması | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Fizyoloji ile ilgili literatür araştırmasının yapılması | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Hipotez kurma | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
5 | Araştırma metodunun belirlenmesi | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Deney için gerekli başvuruların yapılması | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Deney için gereken materyal, araç ve gereçlerin temini | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Deneyin uygulanması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Deneyin uygulanması 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Verilerin elde edilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Verilerin elde edilmesi-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Verilerin değerlendirilmesi | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tezin yazılması | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Tezin yazılması-2 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 24 | 336 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 626 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,04 | ||
AKTS | 25 AKTS |