Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| TIP TARİHİ VE ETİK (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | DTT730 |
| Ad | Yüksek Lisans Tezi |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 25 AKTS |
| Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Tez Çalışması |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek lisans eğitimini tamamlamaktır.
Dersin İçeriği
Yüksek lisans tezinin hazırlanmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Tez konusuyla doğrudan bağlantılı tüm yayınlar...
Notlar
Tez konusuyla dolaylı olarak bağlantılı yayınlar...
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Tez konusu hakkında geniş bilgi edinilir. |
| ÖÇ02 | Edinilen bilginin uygun yöntemle işlenir. |
| ÖÇ03 | Tezin kendisini ve teze dayalı makaleleri yayımlar. |
| ÖÇ04 | İlk üç çıktıyı yerine getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel ahlakı ve ahlak felsefesini ana hatlarıyla tanır | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi deontoloji, tıp etiği, biyoetik alanlarının içeriğini ayrıntılı olarak bilir. | 3 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik akışı ve tıbbi araştırma süreçlerini ayırt eder. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanlığın geçmişini tarihöncesi ve tarih çağları düzeyinde ana hatlarıylabilir. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlığın-tıbbın-hekimliğin birlikte evrimleşmesini derinlemesinedeğerlendirir. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geçmişin tıbbına dair materyali ve belgeleri değerlendirir. | 3 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tıp tarihi ve tıp etiği alanlarında akademik çalışma yürütür | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 1 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 2 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 2 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 3 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 3 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 4 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 4 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 5 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 5 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 6 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 6 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 7 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 7 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 8 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 8 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 9 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 9 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 10 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 10 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 11 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 1 11 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 12 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 12 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 13 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 13 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 14 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 14 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 15 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 15 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 16 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 16 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 17 | Tez çerçevesinde yürütülen çalışmanın öğrenci ve danışman tarafından birlikte değerlendirilmesi 17 | Tefekkür | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 18 | 252 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 14 | 18 | 252 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 618 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,72 | ||
| AKTS | 25 AKTS | ||