Genel Bilgi
Kod | PAR540 |
Ad | Tıbbi Parazitoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHTAP DEMİRKAZIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere İnsanda yerleşen tıbbi önemi olan parazitlerin morfolojileri, bulaşma yolları, yaşam döngüleri, oluşturdukları hastalıkların laboratuvar tanısı hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
İnsanda hastalık yapan parazitler
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
ÖZCEL'İN TIBBİ PARAZİT HASTALIKLARI Prof. Dr. M. Ali ÖZCEL
Notlar
SAYGI'NIN Temel Tıbbi Parazitoloji'si ÖZLEM MİMAN - GÜLENDAME SAYGI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler Temel Tıbbi Parazitoloji hakkında teorik bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Öğenciler tanıda kullanılacak yöntemlerin pratik uygulamaları hakkında bilgi, beceri sahibi olur. |
ÖÇ03 | Öğrenciler Tıbbi yönden önemli olan helmintlerin sınıflandırmasını yaparlar |
ÖÇ04 | Öğrenciler Tıbbi yönden önemli olan parazitlerin sınıflandırmasını yaparlar |
ÖÇ05 | Sindirim sistemi protozoonları hakkında bilgi sahibi olurlar |
ÖÇ06 | Öğrenciler kan ve dokuda görülen protozoonlar hakkında teorik bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi Parazitolojiye giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
2 | Tıbbi Parazitolojiye ait önemli terimlerin açıklanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
3 | Tıbbi Parazitolojinin sınıflandırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
4 | Kan ve dokuda görülen protozoonlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
5 | Kan ve dokuda görülen protozoonların tanısı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
|
6 | sindirim sistemi protozoonları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
7 | sindirim sistemi protozoonlarının laboratuvar tanısı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
|
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tıbbi Helmintoloji ve sınıflandırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
10 | Sindirim sistemi nematodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
11 | Dolaşım sistemi ve doku nematodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
12 | Sindirim sistemi ve İç organlara yerleşen sestodlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
13 | Tıbbi önemi olan Trematodlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
14 | Tıbbi önemi olan artropodlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
15 | Tıbbi önemi olan Helmintler ve Artropodlar laboratuvar tanısı | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
|
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 10 | 100 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |