Genel Bilgi
Kod | FAR539 |
Ad | Ürogenital Sistem Farmakolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ürogenital sistemi, hastalıklarında kullanılan ilaçları öğretmek
Dersin İçeriği
Ürogenital sistem ve ilaçları
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp.
Notlar
İnternet, kütüphane veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üriner sisteme etki eden ilaçların etki mekanizmalarını kavrar. |
ÖÇ02 | Ürogenital sisteme etkili ilaçların etki mekanizmalarını, kullanılışını ve yan etkilerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Sıvı ve elektrolit denge bozukluklarının tedavisinde kullanılan ilaçları açıklar. |
ÖÇ04 | Üriner sistem enfeksiyonlarında kullanılan antibiyotik ilaçları öğrenir |
ÖÇ05 | Üriner sistem antiseptiklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Diüretikler I | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Diüretikler II | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Diüretik ilaçların etki mekanizmaları | Okuma,araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Diüretik ilaçlar ve ilaç etkileşimleri | okuma,araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Diüretik ilaçların sınıflandırılması | okuma,araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Diüretik ilaçların kullanıldığı durumlar | okuma,araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Diüretik ilaçların kontrendike olduğu durumlar | okuma,araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Tiazid grubu diüretik ilaçlar | okuma,araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kıvrım diüretikleri | okuma,araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Potasyum tutucu diüretik ilaçlar | okuma,araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ozmotik diüretikler ve karbonik anhidraz inhibitörleri | okuma,araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Üriner sistem enfeksiyonlarında kullanılan antibiyotik ilaçlar | okuma,araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Üriner sistem antiseptikleri | okuma,araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sıvı,elektrolit,asid ve baz denge bozukluklarında kullanılan ilaçlar | okuma,araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |