Genel Bilgi
Kod | MİK604 |
Ad | Çevre Mikrobiyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOĞRUL NAĞIYEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOĞRUL NAĞIYEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevredeki mikroorganizma çeşitlerinin tanınması, hem birbirleriyle hem de diğer canlılarla ilişkilerinin incelenmesi, çevre biyoteknolojisi ile ilgili kapsamlı bilgi vermek, çevre mikrobiyolojisi hakkında öğrencinin düşünme, uygulama ve değerlendirme yeteneğini geliştirmek
Dersin İçeriği
Mikroorganizmaların çevre üzerindeki etkilerini, fonksiyonel grupları, ekosistem dinamikleri, toprak mikrobiyolojisi ve sucul ekosistemlerdeki mikroorganizma etkileşimleri gibi konuları da kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Mikrobiyolojinin esasları, Çevre mikrobiyolojisinde önemli mikroorganizmalar(Mantarlar,Algler, Bakteriler, Virüsler) ile ilgili genel bilgiye sahip olması
Kaynaklar
Principles of Environmental Microbiology, Ronald M. Atlas, Richard Bartha 2015
Notlar
Güncel bilgiler için, konuyla ilgili süreli yayınlar ve internet siteleri kullanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevresel mikrobiyolojinin tanımı ve önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Mikroorganizmaların çevresel süreçlerdeki rolünü öğrenir. |
ÖÇ03 | Çevresel sorunların çözümünde mikrobiyolojik araştırmaların potansiyelini anlar. |
ÖÇ04 | Çevre mikrobiyolojisinde toprak, hava, su mikrobiyolojisini öğrenir ve mikroorganizma kontrolünün sağlanmasını kavrar. |
ÖÇ05 | Atmosferdeki mikroorganizmaların etkilerini ve alınacak tedbirleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar çalışmaları ile teknik becerilerin kazanılmış olması, bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, deney planlayabilme, problem çözebilme, deney sonuçlarını yorumlayabilme, sunum yapabilme, mikrobiyoloji ile ilgili konularda strateji geliştirebilme becerilerinin kazanılmış olması | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslar arası platformlarda kabul gören standartta kaliteli bir mikrobiyoloji eğitimi almış, bilim ufku genişlemiş ve mikrobiyoloji ile ilişkili bir çok sektörde tercih edilen, mikrobiyoloji konusunda yetkinleşmiş bir insan olmak | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enfeksiyon etkenlerini izole eder. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enfeksiyon etkenlerini tanımlama basamaklarını gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde bilinmesi ve uygulanması | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunların farkında olunması | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mikrobiyoloji bilim alanında yayınlanmış araştırmalar konusunda eleştirel değerlendirme yapabilme becerisi kazanılması | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mikrobiyoloji alanında yapılan bir araştırmanın yazılı, sözlü ve görsel olarak sunulabilmesi ve yayına hazırlanabilmesi yetkinliğinin kazanılması | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma ve kariyer etiğinin kazanılmış olması | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üzerinde çalışma yapılan (tez çalışması) spesifik konularda bilgilerin derinleştirilmiş olması | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevresel mikrobiyolojinin tanımı, önemi ve uygulamaları | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Mikroorganizmaların Temel Biyolojisi | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Hücre Yapıları ve Fonksiyonları | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Metabolizma ve Enerji Dönüşümü | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Mikroorganizmaların Ekosistemlerdeki Rolü | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Biyokimyasal Dönüşümler ve Döngüler | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Besin Ağları ve Ekosistem Dinamikleri | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Sınav | Ders kaynakları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toprak Mikrobiyolojisi | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Toprağın Yapısı ve Mikroorganizmalar | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Mikroorganizmaların Topraktaki Rolü | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Su Kaynakları ve Mikroorganizmalar | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Su Mikrobiyolojisinin Uygulamaları | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hastalık Etkenleri ve Çevresel Faktörler | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çevresel Sağlık ve Mikrobiyoloji | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Sınav | Ders kaynakları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Sınav | Ders kaynakları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |