Genel Bilgi
Kod | FAR528 |
Ad | Deneysel Konvilsüyon ve Depresyon Modelleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere konvülsiyon ve depresyonun deneysel modellerini sunmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Deneysel konvülsiyon modelleri nedir?, Konvülsiyonun temelleri, Konvülsiyon modellerinde sınıflandırma, Konvülsiyon modellerinde rol oynayan mekanizmalar, Antikonvülsan ilaçlar, Model seçimi kriterleri ve kısıtlamalar, Depresyon Modelleri Nedir?, Depresyonun temelleri, Depresyon modellerinde sınıflandırma, Depresyon modellerinin mekanizmaları, Antidepresan ilaçların araştırılması, Model seçimi kriterleri ve kısıtlamalar, Etik Hususlar, Deneysel konvülsiyon ve depresyon modelleri ile ilgili güncel literatürler
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Bilimsel veri tabanı
Notlar
Bilimsel veri tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konvülsiyon modellerinde rol oynayan mekanizmaları açıklar. |
ÖÇ02 | Antikonvülsan ilaçları sayar. |
ÖÇ03 | Depresyon modellerinin mekanizmalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Depresyonda model seçimi kriterlerini ve kısıtlamaları anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deneysel konvülsiyon modelleri nedir? | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Konvülsiyonun temelleri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Deneysel konvülsiyon modellerinde model seçimi kriterleri ve kısıtlamalar | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Konvülsiyon modellerinde rol oynayan mekanizmalar | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Antikonvülsan ilaçlar-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Antikonvülsan ilaçlar-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Depresyon Modelleri Nedir? | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Depresyonun temelleri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Depresyon modellerinde sınıflandırma | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Depresyon modellerinin mekanizmaları | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Antidepresan ilaçların araştırılması | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Deneysel depresyon modelinde model seçimi kriterleri ve kısıtlamalar | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Etik Hususlar | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Deneysel konvülsiyon ve depresyon modelleri ile ilgili güncel literatürler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |