FDBH799 İslam Düşüncesinin Yapısı

0 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDBH799
Ad İslam Düşüncesinin Yapısı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 0 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İslam Düşünce Tarihi’nin üç temel disiplini olan Kelam, Tasavvuf ve Felsefe hakkında temel düzeyde bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Kelam, Tasavvuf ve İslam Felsefesi Gelenekleri

Dersin Ön Koşulu

İlahiyat ve felsefe sahalarında giriş düzeyinde bilgi sahibi olmak.

Kaynaklar

Türker, Ömer, İslam Düşünce Gelenekleri: Kelam-Felsefe-Tasavvuf, İstanbul: Ketebe, 2018.

Notlar

Yavuz, Yusuf Şevki, “Kelam”, TDV İslam Ansiklopedisi, Ankara: TDV Yayınları, 2011, c. 25, s. 196-203. Kaya, Mahmut & Anay, Harun, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul: TDV Yayınları, 1995, c. 12, s. 311-330. Öngören, Reşat, “Tasavvuf”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul: TDV Yayınları, 2011, c. 40, s. 119-126.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kelam, tasavvuf ve İslam felsefesinin mahiyetini kavrar.
ÖÇ02 İslam dünyasındaki felsefi yapı ve kültürleri bilir.
ÖÇ03 İslam düşüncesinin üç temel disiplininin güçlü ve zayıf yönleri hakkında farkındalık kazanır.
ÖÇ04 İslam felsefesinin oluşum süreçlerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ana Hatlarıyla Kelam Tarihi Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
2 Kelam Geleneğinde Akıl ve İnsan Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kelam Geleneğinde Evren ve Tanrı’yla İlişkisi Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kelam Geleneğinin Gücü ve Sınırları Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ana Hatlarıyla Tasavvuf Tarihi Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tasavvuf Geleneğinde İnsan Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tasavvuf Geleneğinde Tanrı ve Varlık Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınava kadar işlenmiş derslerin içeriğini özümser. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tasavvufun Gücü ve Sınırları Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ana Hatlarıyla İslam Felsefesi Tarihi Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İslam Felsefesi Geleneğinde Akıl ve İnsan Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İslam Felsefesi Geleneğinde Varlık Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İslam Felsefesi Geleneğinde Evren ve Tanrı’yla İlişkisi Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İslam Felsefesinin Temel İlkeleri: Nedensellik, Tabiat ve Nefs Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İslam Felsefesinin Gücü ve Sınırları Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ara sınava kadar işlenmiş derslerin içeriğini özümser. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ara sınava kadar işlenmiş derslerin içeriğini özümser. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 2
Toplam İş Yükü / 25 (s) ,08
AKTS 0 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.10.2024 07:11