FDBH790 Din Eğitimine Giriş

0 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDBH790
Ad Din Eğitimine Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 0 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Din eğitimi bilimi kavramının mahiyeti, alanı, amacı, yöntemlerini tanıtmak ve din eğitimi biliminin bilimselleşme sürecini değerlendirmek; din eğitimi bilimine teolojik, eğitsel, din bilimsel, disiplinlerarası yaklaşımları analiz etmektir.

Dersin İçeriği

Din Eğitimi Bilimi alanının temel kavramları, araştırma yöntem ve teknikleri, kaynakları ve tarihsel süreci üzerinde durmaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ank-1998.

Notlar

Cemal Tosun, “Din Eğitimi ve Öğretiminin Bilimselleştirilmesi”, Uluslar arası Avrupa Birliği Şurası, DİB Yayınları Ankara 2000. C.ı, ss. 412-425.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Din, Eğitim, Din Eğitimi, Örgün din eğitimi, Yaygın Din Eğitimi, Din Eğitiminin Bilimselliği kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 Din Eğitimi Bilimi kavramını analiz eder.
ÖÇ03 Din eğitimi bilimiyle ilgili literatürü alanın temel problemleri açısından değerlendirir.
ÖÇ04 Din eğitimi biliminin doğuşunu açıklar.
ÖÇ05 Din eğitimi biliminin bilimler arasındaki konumunu belirlemenin önemini açıklar.
ÖÇ06 Din eğitimi biliminin araştırma yöntemlerini karşılaştırır.
ÖÇ07 Ulusal ve uluslar arası düzeyde din eğitiminin bilimselleşme çabalarını analiz eder.
ÖÇ08 Din eğitimi bilimine yönelik temel yaklaşımları değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Din eğitimi, dini eğitim, din öğretimi, örgün, yaygın din eğitimi ve yetişkin kavramlarının analizi Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Din eğitimi bilimi kavramının mahiyet analizi Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Din eğitimi biliminin doğuşu Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Din eğitimi biliminin amacı, alanı Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ank-1998. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Din eğitimi bilimin görevleri ve dili Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Din eğitimi biliminin araştırma yöntemleri Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Türkiyede din eğitimi biliminin bilimselleşme süreci Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ank-1998. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ank-1998. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Din eğitimi biliminin uluslar arası düzeyde bilimsellleşmesi Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Din eğitimi biliminin bilimselleşmesi çerçevesinde yapılan tartışmalar Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Din eğitimi biliminin bilimler arasındaki konumu tartışmaları Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar/Teolojik din eğitimi bilimi yaklaşımı Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar/Eğitsel din eğitimi bilimi yaklaşımı Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar/Din Bilimsel din eğitimi bilimi yaklaşımı Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar/Disiplinler arası din eğitimi bilimi yaklaşımı Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ank-1998. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ank-1998. Ölçme Yöntemleri:
Ödev

Güncelleme Zamanı: 02.10.2024 04:17