Genel Bilgi
Kod | FDBH790 |
Ad | Din Eğitimine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 0 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK |
Dersin Amacı / Hedefi
Din eğitimi bilimi kavramının mahiyeti, alanı, amacı, yöntemlerini tanıtmak ve din eğitimi biliminin bilimselleşme sürecini değerlendirmek; din eğitimi bilimine teolojik, eğitsel, din bilimsel, disiplinlerarası yaklaşımları analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Din Eğitimi Bilimi alanının temel kavramları, araştırma yöntem ve teknikleri, kaynakları ve tarihsel süreci üzerinde durmaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ank-1998.
Notlar
Cemal Tosun, “Din Eğitimi ve Öğretiminin Bilimselleştirilmesi”, Uluslar arası Avrupa Birliği Şurası, DİB Yayınları Ankara 2000. C.ı, ss. 412-425.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Din, Eğitim, Din Eğitimi, Örgün din eğitimi, Yaygın Din Eğitimi, Din Eğitiminin Bilimselliği kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Din Eğitimi Bilimi kavramını analiz eder. |
ÖÇ03 | Din eğitimi bilimiyle ilgili literatürü alanın temel problemleri açısından değerlendirir. |
ÖÇ04 | Din eğitimi biliminin doğuşunu açıklar. |
ÖÇ05 | Din eğitimi biliminin bilimler arasındaki konumunu belirlemenin önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Din eğitimi biliminin araştırma yöntemlerini karşılaştırır. |
ÖÇ07 | Ulusal ve uluslar arası düzeyde din eğitiminin bilimselleşme çabalarını analiz eder. |
ÖÇ08 | Din eğitimi bilimine yönelik temel yaklaşımları değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din eğitimi, dini eğitim, din öğretimi, örgün, yaygın din eğitimi ve yetişkin kavramlarının analizi | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Din eğitimi bilimi kavramının mahiyet analizi | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Din eğitimi biliminin doğuşu | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Din eğitimi biliminin amacı, alanı | Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ank-1998. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Din eğitimi bilimin görevleri ve dili | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Din eğitimi biliminin araştırma yöntemleri | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Türkiyede din eğitimi biliminin bilimselleşme süreci | Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ank-1998. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ank-1998. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Din eğitimi biliminin uluslar arası düzeyde bilimsellleşmesi | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Din eğitimi biliminin bilimselleşmesi çerçevesinde yapılan tartışmalar | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Din eğitimi biliminin bilimler arasındaki konumu tartışmaları | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar/Teolojik din eğitimi bilimi yaklaşımı | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar/Eğitsel din eğitimi bilimi yaklaşımı | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar/Din Bilimsel din eğitimi bilimi yaklaşımı | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar/Disiplinler arası din eğitimi bilimi yaklaşımı | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ank-1998. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara 2005. Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ank-1998. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |