Genel Bilgi
Kod | FELH703 |
Ad | Psikolojinin Temel Kavram ve Kuramları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Bilimsel Hazırlık |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Psikoloji biliminin temel kavram ve alanları bağlamında insan davranışlarının altında yatan faktörlerin ve bu bilimin öğretmenlik mesleğinde yeri ve öneminin anlaşılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler, her bir bakış açısındaki sorunları çözmek için psikolojinin farklı bakış açılarına nasıl bakacaklarını öğreneceklerdir. Birincil konular, psikolojik araştırma hipotezlerini ve zihin-beden ilişkisi teorilerini test etmeyi içerir. Bu ders araştırma yöntemleri, davranışın fizyolojik temelleri, beyin ve davranış, duyum ve algı, bilinç durumları, öğrenme, hafıza, dil ve zeka konularını içerir. Öğrencilerden etraflarındaki sorunları anlamak ve analiz etmek için eleştirel düşünme becerilerini kullanmaları istenecektir. Başka bir deyişle, insan doğası hakkında akılcı sorular sormak için pratik kazanacaklar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Gerrig, R. J. (2010). Psychology and Life, 20th Edition. Allyn & Bacon (Pearson)
Notlar
Gerrig, R. J. (2010). Psychology and Life, 20th Edition. Allyn & Bacon (Pearson)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı psikolojik yaklaşımlar arasında ayrım yapar |
ÖÇ02 | Psikolojinin temel kavramlarını bilir |
ÖÇ03 | Psikolojiyi insan davranışları ve zihinsel süreçleri ile ilgili bir bilim olarak açıklayabilir |
ÖÇ04 | Psikolojinin temel problemlerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | saspfşci | Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | oepsslxlsş | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | torleldd | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | terfssş | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | dkdsl slaasd | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | dsrpeos spadl | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | vsaldk al dkad | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Yıl sonu sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | feorpsl | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | vdfpofdp | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | vospdps | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | dsodpapd | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | fopfps | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | foeprfl skdslw | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | vkskdjw ıdskdk | İlgili kaynak okunmalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yıl sonu sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yıl sonu sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 15 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,64 | ||
AKTS | 7 AKTS |