Genel Bilgi
Kod | FELH701 |
Ad | Felsefenin Temel Kavram ve Problemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Bilimsel Hazırlık |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefe disiplinini tanıtmak ve temel kavramlarına ilişkin bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Felsefenin anlamı, bilgi türleri ve özellikleri, felsefenin konusu, gerekliliği ve bilim, din, sanat gibi diğer alanlarla ilişkisini konu edinen derstir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Günay, M. (2021). Metinlerle Felsefeye Giriş. Çizgi, İstanbul. Aristoteles, Metaphysics, Translated by David Ross. Felsefeye Giriş, Ahmet ARSLAN.
Notlar
Günay, M. (2021). Metinlerle Felsefeye Giriş. Çizgi, İstanbul. Aristoteles, Metaphysics, Translated by David Ross. Felsefeye Giriş, Ahmet ARSLAN.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefi düşüncenin doğuşunu mithostan logosa geçiş olarak anlar.; |
ÖÇ02 | Felsefenin temel konularının varlık, bilgi ve değer olduğunu öğrenir |
ÖÇ03 | Felsefenin gerekliliğini öğrenir. |
ÖÇ04 | Felsefenin işlevini anlar. |
ÖÇ05 | Çeşitli filozofların görüşlerini karşılaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Felsefenin Anlamı | Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Bilginin Tanımı ve Bilgi Türlerine Genel Bakış | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Gündelik Bilgi- Dinsel Bilgi | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Teknik Bilgi-Sanatsal Bilgi-Bilimsel Bilgi | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Felsefe Bilgisi ve Özellikleri | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | adsadasd | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | gfasfgfgfgs vdfds | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | gfgfg | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | gfgflgjhj hjhjhj | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
11 | sdsdsd | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | gfgfgf | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | hgnbn fddfd | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | hjgfhjhgj | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | popıopıo | İlgili kaynağın okunması gerekmektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 34 | 34 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,64 | ||
AKTS | 7 AKTS |