Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | İTSH744 |
| Ad | Arapça Grameri |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 0 AKTS |
| Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye Arap gramerinin temel kurallarını basit ve özet olarak öğretmek.
Dersin İçeriği
Alfabe, Arapça Kelime çeşitleri, İrâb ve Çeşitleri, Merfûat, Mansûbâtl, Mecrûrât
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
el-Luğatu'l-Arabiyye ve Ba'zu Hasâisihâ, el-Kavâidu'l-Asliyye li'l-Luğati'l-Arabiyye
Notlar
ed-Durusu'l-Arabiyye, el-Kavâidu'l-Esâsiyye, en_nahvu'l-Vâdıh
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Aksam-ı seb'a denilen Arapça'daki fiil yapılarını ayırt eder. |
| ÖÇ02 | Arap dilinin yazısını öğrenir. |
| ÖÇ03 | Haber cümlelerini tanır. |
| ÖÇ04 | Fiil-fail uyumunun kurallarını gösterir. |
| ÖÇ05 | Harf-i cer denilen edatların dilin yapısına etkisini bilir. |
| ÖÇ06 | Ef'âl-i hamse denilen beş fiil yapısını ayırt eder. |
| ÖÇ07 | Arapçadaki zamir, sıfat, edat ve tamlama yapılarının kurallarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | 3 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği bilgiler aracılığıyla farklı disiplin alanlarındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanına özgü sorunları en uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çözümler. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | 4 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri sorumluluğu altındaki kişi ve gruplara etkin biçimde öğretir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Arapçada Elifba öğretimi | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Cumle mufîde; anlam bütünlüğü taşıyan cümle özellikleri | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | el-Cumletu'l-ismiyye (el-Mubteda ve'l-haber) | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | el-Cumletu'l-fi'liyye (el-Fâ'il ve te'nîsu'l-fi'l me'ah) | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | el-Cumletu'l-fi'liyye (el-Mef'ûlu bihi) | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Arapçadaki Hurûfu'l-cerr | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | İ'râbu'l-musennâ ve cem'i'l-muzekkeri's-sâlim ve cem'i't-teksîr | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
| 9 | el-İzâfet ve i'râbuhâ | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | es-Sıfat; Arapçada sıfat yapısı | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Nasbu'l-fi'li'l-mudâri | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Cezmu'L-fi'li'l-mudâri' | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | el-Ef'âlu'l-hamse | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | ez-Zamîru'l-munfasıl; Arapçadaki bitişik zamirler | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Edevâtu'l-istifhâm- İsmu'l-işâre | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | el-Esmâu'l-mevsûle | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 10 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 0 | 0 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | ,00 | ||
| AKTS | 0 AKTS | ||