Genel Bilgi
Kod | FAR655 |
Ad | Reçetelenen Bitkisel Kaynaklı İlaçlar II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında öğrencinin çeşitli bitkisel kaynaklı ilaçların farmakolojik etkileri hakkında genel bir bilgi ve donanımının olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Aesculus hippocastanum L., Amygdalus communis L., Allium sativum L.’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, Camellia sinensis (L.) Kuntze (Thea sinensis L.), Capsicum annuum L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, Cassia acutifolia Del. (C. angustifolia Vahl.), Centella asiatica L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, Cimicifuga racemosa L., Cola nitida (Vent.) ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, Eucalyptus globulus Labill., Foeniculum vulgare Miller, Ginkgo biloba L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, Hamamelis virginiana L., Harpagophytum procumbens DC, Hedera helix L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, Lavandula angustifolia Miller, Mentha piperita L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, Passiflora incarnata L., Pelargonium sidoides DC. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, Pinus brutia Tenn., Populus sp., Rheum officinale Baill., Ricinus communis L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, Serenoa repens (W. Bart.) Small, Silybum marianum L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, Thymus vulgaris L., Triticum aestivum L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, Valeriana officinalis L, Vitex agnus-castus L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, Vitis vinifera L., Zingiber officinale’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri, İlaç Ar-Ge çalışmalarında reçetelenen bitkisel kaynaklı ilaçlar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Bilimsel veri tabanı
Notlar
Bilimsel veri tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Camellia sinensis (L.) Kuntze (Thea sinensis L.), Capsicum annuum L., Cassia acutifolia Del. (C. angustifolia Vahl.), Centella asiatica L., Cimicifuga racemosa L., Cola nitida (Vent.), Eucalyptus globulus Labill., Foeniculum vulgare Miller, Ginkgo biloba L. ’nin müstahzarlarını ve farmakolojik etkilerini anlatır. |
ÖÇ02 | Aesculus hippocastanum L., Amygdalus communis L., Allium sativum L., Hamamelis virginiana L., Harpagophytum procumbens DC, Hedera helix L., Lavandula angustifolia Miller, Mentha piperita L., Passiflora incarnata L., Pelargonium sidoides DC. ’nin müstahzarlarını ve farmakolojik etkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Pinus brutia Tenn., Populus sp., Rheum officinale Baill., Ricinus communis L., Serenoa repens (W. Bart.) Small, Silybum marianum L., Thymus vulgaris L., Triticum aestivum L., Valeriana officinalis L, Vitex agnus-castus L., Vitis vinifera L., Zingiber officinale’nin müstahzarlarını ve farmakolojik etkilerini sayar. |
ÖÇ04 | İlaç Ar-Ge çalışmalarında reçetelenen bitkisel kaynaklı ilaçları anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aesculus hippocastanum L., Amygdalus communis L., Allium sativum L.’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Camellia sinensis (L.) Kuntze (Thea sinensis L.), Capsicum annuum L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Cassia acutifolia Del. (C. angustifolia Vahl.), Centella asiatica L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Cimicifuga racemosa L., Cola nitida (Vent.) ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Eucalyptus globulus Labill., Foeniculum vulgare Miller, Ginkgo biloba L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Hamamelis virginiana L., Harpagophytum procumbens DC, Hedera helix L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Lavandula angustifolia Miller, Mentha piperita L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Passiflora incarnata L., Pelargonium sidoides DC. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Pinus brutia Tenn., Populus sp., Rheum officinale Baill., Ricinus communis L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Serenoa repens (W. Bart.) Small, Silybum marianum L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Thymus vulgaris L., Triticum aestivum L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Valeriana officinalis L, Vitex agnus-castus L. ’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Vitis vinifera L., Zingiber officinale’nin müstahzarları ve farmakolojik etkileri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İlaç Ar-Ge çalışmalarında reçetelenen bitkisel kaynaklı ilaçlar | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |