Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere oksidatif stresin temel prensiplerini, hücresel hasar mekanizmalarını, çeşitli hastalıkların patogenezindeki rolünü, oksidatif stresi ölçme yöntemlerini ve antioksidan tedavi yaklaşımlarını kapsamlı bir şekilde öğretmektir.
Dersin İçeriği
Oksidatif Stres Temelleri(Serbest radikaller ve reaktif oksijen türleri (ROS), Antioksidan savunma sistemleri (enzimatik ve non-enzimatik), Oksidatif stresin tanımı ve mekanizmaları,Hücrelerde ROS oluşum kaynakları (mitokondri, NADPH oksidaz, vb.), Oksidatif stresin fizyolojik ve patolojik rolleri)-I., Oksidatif Stres Temelleri(Serbest radikaller ve reaktif oksijen türleri (ROS), Antioksidan savunma sistemleri (enzimatik ve non-enzimatik), Oksidatif stresin tanımı ve mekanizmaları,Hücrelerde ROS oluşum kaynakları (mitokondri, NADPH oksidaz, vb.), Oksidatif stresin fizyolojik ve patolojik rolleri)-II., Oksidatif Stresin Hücresel Hasar Mekanizmaları (Lipid peroksidasyonu ve membran hasarı, Protein oksidasyonu ve fonksiyon kaybı, DNA hasarı ve mutasyonlar, Karbonil stresi, Hücre sinyalizasyonunda ve gen ekspresyonunda değişiklikler, Apoptoz ve nekroz)-I., Oksidatif Stresin Hücresel Hasar Mekanizmaları (Lipid peroksidasyonu ve membran hasarı, Protein oksidasyonu ve fonksiyon kaybı, DNA hasarı ve mutasyonlar, Karbonil stresi, Hücre sinyalizasyonunda ve gen ekspresyonunda değişiklikler, Apoptoz ve nekroz)-II., Hastalıkların Patogenezinde Oksidatif Stresin Rolü (Nörodejeneratif Hastalıklar (Alzheimer hastalığı, Parkinson hastalığı, multipl skleroz), Kardiyovasküler Hastalıklar (Ateroskleroz, hipertansiyon, kalp yetmezliği), Kanser (Karsinojenez, tümör büyümesi ve metastaz), Diyabet ve Metabolik Sendrom (İnsülin direnci, obezite komplikasyonları), İnflamatuvar Hastalıklar (Romatoid artrit, inflamatuvar bağırsak hastalığı), Akciğer Hastalıkları (Astım, KOAH, akciğer kanseri), Böbrek Hastalıkları (Kronik böbrek yetmezliği, glomerülonefrit), Yaşlanma (Yaşlanma sürecinde oksidatif stresin rolü))-I., Hastalıkların Patogenezinde Oksidatif Stresin Rolü (Nörodejeneratif Hastalıklar (Alzheimer hastalığı, Parkinson hastalığı, multipl skleroz), Kardiyovasküler Hastalıklar (Ateroskleroz, hipertansiyon, kalp yetmezliği), Kanser (Karsinojenez, tümör büyümesi ve metastaz), Diyabet ve Metabolik Sendrom (İnsülin direnci, obezite komplikasyonları), İnflamatuvar Hastalıklar (Romatoid artrit, inflamatuvar bağırsak hastalığı), Akciğer Hastalıkları (Astım, KOAH, akciğer kanseri), Böbrek Hastalıkları (Kronik böbrek yetmezliği, glomerülonefrit), Yaşlanma (Yaşlanma sürecinde oksidatif stresin rolü))-II., Hastalıkların Patogenezinde Oksidatif Stresin Rolü (Nörodejeneratif Hastalıklar (Alzheimer hastalığı, Parkinson hastalığı, multipl skleroz), Kardiyovasküler Hastalıklar (Ateroskleroz, hipertansiyon, kalp yetmezliği), Kanser (Karsinojenez, tümör büyümesi ve metastaz), Diyabet ve Metabolik Sendrom (İnsülin direnci, obezite komplikasyonları), İnflamatuvar Hastalıklar (Romatoid artrit, inflamatuvar bağırsak hastalığı), Akciğer Hastalıkları (Astım, KOAH, akciğer kanseri), Böbrek Hastalıkları (Kronik böbrek yetmezliği, glomerülonefrit), Yaşlanma (Yaşlanma sürecinde oksidatif stresin rolü))-III., Oksidatif Stresi Ölçme Yöntemleri (Direkt Ölçümler (ROS ölçümü (örneğin, DCF-DA, hidroksil radikali ölçümü), Lipid peroksidasyonu ölçümü (örneğin, MDA, 4-HNE), Protein oksidasyonu ölçümü (örneğin, protein karbonil, tiyol ölçümü), DNA hasarı ölçümü (örneğin, 8-OHdG), İndirekt Ölçümler (Antioksidan kapasite ölçümü (örneğin, FRAP, ORAC), Glutatyon/Glutatyon disülfid (GSH/GSSG) oranı, Enzimatik antioksidan aktivite ölçümü (örneğin, SOD, CAT, GPx))-I., Oksidatif Stresi Ölçme Yöntemleri (Direkt Ölçümler (ROS ölçümü (örneğin, DCF-DA, hidroksil radikali ölçümü), Lipid peroksidasyonu ölçümü (örneğin, MDA, 4-HNE), Protein oksidasyonu ölçümü (örneğin, protein karbonil, tiyol ölçümü), DNA hasarı ölçümü (örneğin, 8-OHdG), İndirekt Ölçümler (Antioksidan kapasite ölçümü (örneğin, FRAP, ORAC), Glutatyon/Glutatyon disülfid (GSH/GSSG) oranı, Enzimatik antioksidan aktivite ölçümü (örneğin, SOD, CAT, GPx))-II., Oksidatif Stresi Ölçme Yöntemleri (Direkt Ölçümler (ROS ölçümü (örneğin, DCF-DA, hidroksil radikali ölçümü), Lipid peroksidasyonu ölçümü (örneğin, MDA, 4-HNE), Protein oksidasyonu ölçümü (örneğin, protein karbonil, tiyol ölçümü), DNA hasarı ölçümü (örneğin, 8-OHdG), İndirekt Ölçümler (Antioksidan kapasite ölçümü (örneğin, FRAP, ORAC), Glutatyon/Glutatyon disülfid (GSH/GSSG) oranı, Enzimatik antioksidan aktivite ölçümü (örneğin, SOD, CAT, GPx))-III., Antioksidan Tedavi Yaklaşımları (Diyetle Antioksidan Alımı (Vitaminler (C vitamini, E vitamini), Polifenoller (flavonoidler, resveratrol), Karotenoidler (likopen, β-karoten), Mineraller (selenyum, çinko), Antioksidan Takviyeleri (Vitamin takviyeleri, Mineral takviyeleri, Bitkisel takviyeler), Sentetik Antioksidanlar (N-asetilsistein (NAC), α-lipoik asit), Yeni Antioksidan Stratejileri (Hedefe yönelik antioksidanlar, Mitokondriyal antioksidanlar, Gen tedavisi))-I., Antioksidan Tedavi Yaklaşımları (Diyetle Antioksidan Alımı (Vitaminler (C vitamini, E vitamini), Polifenoller (flavonoidler, resveratrol), Karotenoidler (likopen, β-karoten), Mineraller (selenyum, çinko), Antioksidan Takviyeleri (Vitamin takviyeleri, Mineral takviyeleri, Bitkisel takviyeler), Sentetik Antioksidanlar (N-asetilsistein (NAC), α-lipoik asit), Yeni Antioksidan Stratejileri (Hedefe yönelik antioksidanlar, Mitokondriyal antioksidanlar, Gen tedavisi))-II., Oksidatif Stres Araştırmalarında Güncel Konular (Oksidatif stresin sinyalizasyon yollarındaki rolü, Oksidatif stres ve inflamasyon ilişkisi, Oksidatif stres ve epigenetik değişiklikler, Kişiselleştirilmiş tıpta oksidatif stresin yeri, Oksidatif stresin önlenmesi ve tedavisi için yeni yaklaşımlar)-I., Oksidatif Stres Araştırmalarında Güncel Konular (Oksidatif stresin sinyalizasyon yollarındaki rolü, Oksidatif stres ve inflamasyon ilişkisi, Oksidatif stres ve epigenetik değişiklikler, Kişiselleştirilmiş tıpta oksidatif stresin yeri, Oksidatif stresin önlenmesi ve tedavisi için yeni yaklaşımlar)-II.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kıran, T. R., Otlu, O., & Karabulut, A. B. (2023). Oxidative stress and antioxidants in health and disease. Journal of Laboratory Medicine, 47(1), 1-11.
Notlar
Güncel bilimsel makaleler ve dergiler (örneğin, Free Radical Biology and Medicine, Antioxidants & Redox Signaling), İnternet kaynakları (örneğin, PubMed, Google Scholar)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oksidatif stresin temellerini ve oksidatif stresin hücresel hasar mekanizmalarını açıklar. |
ÖÇ02 | Hastalıkların patogenezinde oksidatif stresin rolünü anlatır. |
ÖÇ03 | Oksidatif stresi ölçme yöntemlerini sayar. |
ÖÇ04 | Antioksidan tedavi yaklaşımlarını ve oksidatif stres araştırmalarında güncel konuları anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ile ilgili bir kavram, konu veya olgunun nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenir. | |
PÖÇ17 | Belirsiz | Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun translasyonel tıp konusunda farkındalığının artmasını sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oksidatif Stres Temelleri(Serbest radikaller ve reaktif oksijen türleri (ROS), Antioksidan savunma sistemleri (enzimatik ve non-enzimatik), Oksidatif stresin tanımı ve mekanizmaları,Hücrelerde ROS oluşum kaynakları (mitokondri, NADPH oksidaz, vb.), Oksidatif stresin fizyolojik ve patolojik rolleri)-I. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Oksidatif Stres Temelleri(Serbest radikaller ve reaktif oksijen türleri (ROS), Antioksidan savunma sistemleri (enzimatik ve non-enzimatik), Oksidatif stresin tanımı ve mekanizmaları,Hücrelerde ROS oluşum kaynakları (mitokondri, NADPH oksidaz, vb.), Oksidatif stresin fizyolojik ve patolojik rolleri)-II. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Oksidatif Stresin Hücresel Hasar Mekanizmaları (Lipid peroksidasyonu ve membran hasarı, Protein oksidasyonu ve fonksiyon kaybı, DNA hasarı ve mutasyonlar, Karbonil stresi, Hücre sinyalizasyonunda ve gen ekspresyonunda değişiklikler, Apoptoz ve nekroz)-I. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Oksidatif Stresin Hücresel Hasar Mekanizmaları (Lipid peroksidasyonu ve membran hasarı, Protein oksidasyonu ve fonksiyon kaybı, DNA hasarı ve mutasyonlar, Karbonil stresi, Hücre sinyalizasyonunda ve gen ekspresyonunda değişiklikler, Apoptoz ve nekroz)-II. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hastalıkların Patogenezinde Oksidatif Stresin Rolü (Nörodejeneratif Hastalıklar (Alzheimer hastalığı, Parkinson hastalığı, multipl skleroz), Kardiyovasküler Hastalıklar (Ateroskleroz, hipertansiyon, kalp yetmezliği), Kanser (Karsinojenez, tümör büyümesi ve metastaz), Diyabet ve Metabolik Sendrom (İnsülin direnci, obezite komplikasyonları), İnflamatuvar Hastalıklar (Romatoid artrit, inflamatuvar bağırsak hastalığı), Akciğer Hastalıkları (Astım, KOAH, akciğer kanseri), Böbrek Hastalıkları (Kronik böbrek yetmezliği, glomerülonefrit), Yaşlanma (Yaşlanma sürecinde oksidatif stresin rolü))-I. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Hastalıkların Patogenezinde Oksidatif Stresin Rolü (Nörodejeneratif Hastalıklar (Alzheimer hastalığı, Parkinson hastalığı, multipl skleroz), Kardiyovasküler Hastalıklar (Ateroskleroz, hipertansiyon, kalp yetmezliği), Kanser (Karsinojenez, tümör büyümesi ve metastaz), Diyabet ve Metabolik Sendrom (İnsülin direnci, obezite komplikasyonları), İnflamatuvar Hastalıklar (Romatoid artrit, inflamatuvar bağırsak hastalığı), Akciğer Hastalıkları (Astım, KOAH, akciğer kanseri), Böbrek Hastalıkları (Kronik böbrek yetmezliği, glomerülonefrit), Yaşlanma (Yaşlanma sürecinde oksidatif stresin rolü))-II. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Hastalıkların Patogenezinde Oksidatif Stresin Rolü (Nörodejeneratif Hastalıklar (Alzheimer hastalığı, Parkinson hastalığı, multipl skleroz), Kardiyovasküler Hastalıklar (Ateroskleroz, hipertansiyon, kalp yetmezliği), Kanser (Karsinojenez, tümör büyümesi ve metastaz), Diyabet ve Metabolik Sendrom (İnsülin direnci, obezite komplikasyonları), İnflamatuvar Hastalıklar (Romatoid artrit, inflamatuvar bağırsak hastalığı), Akciğer Hastalıkları (Astım, KOAH, akciğer kanseri), Böbrek Hastalıkları (Kronik böbrek yetmezliği, glomerülonefrit), Yaşlanma (Yaşlanma sürecinde oksidatif stresin rolü))-III. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
|
9 | Oksidatif Stresi Ölçme Yöntemleri (Direkt Ölçümler (ROS ölçümü (örneğin, DCF-DA, hidroksil radikali ölçümü), Lipid peroksidasyonu ölçümü (örneğin, MDA, 4-HNE), Protein oksidasyonu ölçümü (örneğin, protein karbonil, tiyol ölçümü), DNA hasarı ölçümü (örneğin, 8-OHdG), İndirekt Ölçümler (Antioksidan kapasite ölçümü (örneğin, FRAP, ORAC), Glutatyon/Glutatyon disülfid (GSH/GSSG) oranı, Enzimatik antioksidan aktivite ölçümü (örneğin, SOD, CAT, GPx))-I. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Oksidatif Stresi Ölçme Yöntemleri (Direkt Ölçümler (ROS ölçümü (örneğin, DCF-DA, hidroksil radikali ölçümü), Lipid peroksidasyonu ölçümü (örneğin, MDA, 4-HNE), Protein oksidasyonu ölçümü (örneğin, protein karbonil, tiyol ölçümü), DNA hasarı ölçümü (örneğin, 8-OHdG), İndirekt Ölçümler (Antioksidan kapasite ölçümü (örneğin, FRAP, ORAC), Glutatyon/Glutatyon disülfid (GSH/GSSG) oranı, Enzimatik antioksidan aktivite ölçümü (örneğin, SOD, CAT, GPx))-II. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Oksidatif Stresi Ölçme Yöntemleri (Direkt Ölçümler (ROS ölçümü (örneğin, DCF-DA, hidroksil radikali ölçümü), Lipid peroksidasyonu ölçümü (örneğin, MDA, 4-HNE), Protein oksidasyonu ölçümü (örneğin, protein karbonil, tiyol ölçümü), DNA hasarı ölçümü (örneğin, 8-OHdG), İndirekt Ölçümler (Antioksidan kapasite ölçümü (örneğin, FRAP, ORAC), Glutatyon/Glutatyon disülfid (GSH/GSSG) oranı, Enzimatik antioksidan aktivite ölçümü (örneğin, SOD, CAT, GPx))-III. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Antioksidan Tedavi Yaklaşımları (Diyetle Antioksidan Alımı (Vitaminler (C vitamini, E vitamini), Polifenoller (flavonoidler, resveratrol), Karotenoidler (likopen, β-karoten), Mineraller (selenyum, çinko), Antioksidan Takviyeleri (Vitamin takviyeleri, Mineral takviyeleri, Bitkisel takviyeler), Sentetik Antioksidanlar (N-asetilsistein (NAC), α-lipoik asit), Yeni Antioksidan Stratejileri (Hedefe yönelik antioksidanlar, Mitokondriyal antioksidanlar, Gen tedavisi))-I. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Antioksidan Tedavi Yaklaşımları (Diyetle Antioksidan Alımı (Vitaminler (C vitamini, E vitamini), Polifenoller (flavonoidler, resveratrol), Karotenoidler (likopen, β-karoten), Mineraller (selenyum, çinko), Antioksidan Takviyeleri (Vitamin takviyeleri, Mineral takviyeleri, Bitkisel takviyeler), Sentetik Antioksidanlar (N-asetilsistein (NAC), α-lipoik asit), Yeni Antioksidan Stratejileri (Hedefe yönelik antioksidanlar, Mitokondriyal antioksidanlar, Gen tedavisi))-II. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Oksidatif Stres Araştırmalarında Güncel Konular (Oksidatif stresin sinyalizasyon yollarındaki rolü, Oksidatif stres ve inflamasyon ilişkisi, Oksidatif stres ve epigenetik değişiklikler, Kişiselleştirilmiş tıpta oksidatif stresin yeri, Oksidatif stresin önlenmesi ve tedavisi için yeni yaklaşımlar)-I. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Oksidatif Stres Araştırmalarında Güncel Konular (Oksidatif stresin sinyalizasyon yollarındaki rolü, Oksidatif stres ve inflamasyon ilişkisi, Oksidatif stres ve epigenetik değişiklikler, Kişiselleştirilmiş tıpta oksidatif stresin yeri, Oksidatif stresin önlenmesi ve tedavisi için yeni yaklaşımlar)-II. | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |