Genel Bilgi
Kod | BİK710 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Zafer YÖNDEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Zafer YÖNDEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Slayt
Notlar
tietz
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzmanlık alanının belirlenmesi |
ÖÇ02 | Uzmanlık alanı doğrultusunda literatür taraması yapabilir. |
ÖÇ03 | Materyal metod saptayabilir ve bunları uygun şekilde kullanır |
ÖÇ04 | Uzmanlık alanının belirlenmesi ve sınırlarının tanımlanması |
ÖÇ05 | Tezini uygun şekilde hazırlamayı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Vücudun temel dokularının yapı ve işlevini açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Hücrenin yapı ve işlevleri ile bunlarla ilgili fizyolojik mekanizmaları ve biyoelektriksel olayları açıklar. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Metabolizmada görevli biyokimyasal moleküllerin yapı ve fonksiyonlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Genetik materyalin (DNA ve RNA) yapı ve işlevini, gen ifadesini, genom yapısı, nükleik asit metabolizması ve DNA’nın tıpta kullanımı, kalıtımın temel prensiplerini bilir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uzmanlık alanı dersinin tanımlanması | makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Uzmanlık alanına yönelik çalışmalar | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Bilimsel makale yazma kuralları | Bilimsel makale yazma alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Makale türleri | Makale türlerini öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Review makale | Konuyla alakalı review article okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Makale tartışması | Makaleyle ilgili fikirlerin tartışılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
7 | Sınav öncesi genel değerlendirme | Değerlendirmeler yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Araştırma makalesi nasıl okunur | Okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Konu belirleme | Birden fazla review taranır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Makale yazmaya başlama | Toplanan makalelerd literatür özeti çıkarılır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Literatür özetinin incelenmesi | Bol okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Meta analizlerin taranması | Konuyla alakalı daha geniş literatüre ulaşmak için meta analiz çalışmaları taranır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Toplanan makalelerin incelenmesi | Makaleler tek tek incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Referansların düzenlenmesi | Makale kurallara uygun referans yazma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 20 | 5 | 100 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 3 | 12 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,08 | ||
AKTS | 5 AKTS |