Genel Bilgi
Kod | BİK720 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ABDULLAH TULİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme.
Dersin Ön Koşulu
Doktora öğrencisi olmak
Kaynaklar
Lenninger
Notlar
Makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzmanlık alanının belirlenmesi |
ÖÇ02 | Uzmanlık alanı doğrultusunda literatür taraması yapabilir. |
ÖÇ03 | Literatür taramalarını ifade edebilir |
ÖÇ04 | Materyal ve metod saptayabilir. |
ÖÇ05 | Bitirme tezini kurallara uygun bir şekilde yazma yetisini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Biyokimyanın tarihçesini, canlılarda bulunan temel biyokimyasal olayları çözümleyebilecektir | 1 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Karbonhidrat metabolizmasının önemini ve düzenlenmesini tartışabilecektir. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Lipitlerin fonksiyonlarını ve taşınmalarını tartışabilecektir. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Proteinlerin yapısını açıklayabilecektir. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Enzimin tanımını ve işlevini tartışabilecektir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uzmanlık alan dersinin tanımlanması | Makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Uzmanlık alanına yönelik çalışmalar | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilimsel makale yazma kuralları | Bilimsel makale yazma alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Makale türleri | Makale türlerini öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Review makale | Konuyla alakalı review article okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Makale tartışması | Makaleyle ilgili fikirlerin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sınav öncesi genel değerlendirme | Değerlendirmeler yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Araştırma makalesi nasıl okunur | Okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Konu belirleme | Birden fazla review taranır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
11 | Makale yazmaya başlama | Toplanan makalelerd literatür özeti çıkarılır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | Literatür özetinin incelenmesi | Bol okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Meta analizlerin taranması | Konuyla alakalı daha geniş literatüre ulaşmak için meta analiz çalışmaları taranır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Toplanan makalelerin incelenmesi | Makaleler tek tek incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Referansların düzenlenmesi | Makale kurallara uygun referans yazma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 10 | 10 | 100 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |