Genel Bilgi
Kod | BİK640 |
Ad | İleri Tıbbi Biyokimya Laboratuvar Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Zafer YÖNDEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ABDULLAH TULİ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi cihazların teşhis, tedavi takibi ve bilimsel araştırmalarda kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği
İleri seviyedeki tıbbi biyokimya lab uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Başarılı olmak
Kaynaklar
Lenninger ve lippincot
Notlar
Lenninger
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İleri düzeyde laboratuvar analizlerine hakimdir. |
ÖÇ02 | İleri düzeyde laboratuvar analizlerini değerlendirebilir, teşhis ve tedavi takibi hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ03 | İleri düzeyde laboratuvar analizlerinin bilimsel araştırmalarda nasıl kullanılacağını bilir. |
ÖÇ04 | Laboratuvar analizlerinin bilimsel çalışmalarda nasıl kullanılacağını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Biyokimyanın tarihçesini, canlılarda bulunan temel biyokimyasal olayları çözümleyebilecektir | 2 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Karbonhidrat metabolizmasının önemini ve düzenlenmesini tartışabilecektir. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Lipitlerin fonksiyonlarını ve taşınmalarını tartışabilecektir. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Proteinlerin yapısını açıklayabilecektir. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Enzimin tanımını ve işlevini tartışabilecektir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvar cihazlarının tanımlanması | Laboratuva cihazı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Lab analizlerinin yapılması | Lab analizlerinin incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
3 | Lab analiz sonuçlarının tartışılması | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Lab analizlerinin teşhisteki öneminin kavranması | Teşhis | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Tedavi takibindeki öneminin saptanması | Tedavi takibi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | İleri düzeydeki lab analizlerinin değerlendirilmesi | İleri düzey lab analiz | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Genel değerlendirme | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Analiz cihazlarının etkin kullanımı | Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bilimsel araştırmalarda lab cihazlarının kullanımı | Bilimsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | İleri düzey cihazların çalışmalarda kullanılması | İleri düzey cihazlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Lab analizlerinin tıbbi alandaki önemi | Lab analizleri ve tıbbi takip | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Pratik uygulama çalışmaları | Pratik | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Analiz pratiği | Analiz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Yenilikler | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 10 | 10 | 100 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 3 | 9 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,60 | ||
AKTS | 5 AKTS |