MK0041 Advanced Pneumatic Circuit Design

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MK0041
Ad Advanced Pneumatic Circuit Design
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NECDET GEREN


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin temel amacı, pnömatik sistemlerin tasarımında, adım sayıcı, Kademeli sıralı kontrol sistemi, Boolen Mantık kavramları, Doğruluk tablosu ve Karnaugh-veitch haritası gibi teknikleri kullanılarak ileri seviye pnömatik devre tasarımını öğretmektir.

Dersin İçeriği

1-Giriş, 2-Pnömatik Adım-sayıcı devre tasarımı, 3- Pnömatik Kademeli Pnömatik sıralı kontrol sistemi, 4-Boolen Mantık Kavramları 5-Karnaugh-veitch haritası, 6-Kombinesyonel Devre Tasarımı, 7-Tasarım Problemleri.

Dersin Ön Koşulu

MES-417 Pneumatic Systems For Automation

Kaynaklar

Ders notları, Pneumatic Control for Industrial Automation Peter Rohner, Cutting Cost with Pneumatics Werner Deppert/Kurt Stoll WOGEL Buchverlah Würzburg ISBN 3-823-0251-6

Notlar

Pneumatic Drives System Design, Modelling and Control,Gordon Smith 2007th Edition


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pnömatik devre şemalarını analiz eder ve tasarım hatalarını tespit eder.
ÖÇ02 Adım sayıcı (Step-Counter) tekniğini kullanarak pnömatik devre tasarımı yapabilir.
ÖÇ03 Kademeli dizi tekniğini kullanarak pnömatik devre tasarımı yapabilir.
ÖÇ04 Kademeli dizi tekniğini kullanarak pnömatik devre tasarımı yapabilir. Boolen Cebiri, Doğruluk Tabloları ve Karnaugh-Veitch haritaları kullanarak karmaşık Kombinasyonel (Combinational) pnömatik sistemlerin devre şemalarını tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. 2
PÖÇ08 Belirsiz Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında literatür araştırması yapar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Pnömatiğin ilkeleri Kaynak ve yardımcı kitap-Chapter 1-7 Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 PNÖMATİK ANA BİLEŞENLERİ, Pnömatik Aktüatörler, Valfler ve temel prensipler. Kaynak ve yardımcı kitap-Chapter 1-7 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Anlatım, Tartışma
3 PNÖMATİK SIRALI DEVRE TASARIMI; Hareket-zaman-adım diyagramı, çakışan sinyaller, sıralı devre tasarım metodu, Sıralı devre kontrolü için mantıksal anahtarlama eşitlikleri, Kaynak kitap-Chapter 8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Tekrarlı ve eş zamanlı silindir hareketleri, VE vaflerinin seri bağlantısı,Eş değer "VE" fonksiyonu, zaman gecikmeli sıralama, Woodpecker hareket controlu, sıralı devrede tehlike anında ani durdurma,. Kaynak kitap-Chapter 8 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Çeşitli ani durdurma ve devre kontrol seçim devreleri , durdurma modülleri, ticari sıralı devre modulleri, tasarım problemleri. Kaynak kitap-chapter 8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 CASCADE control yöntemi ile tasarım, Rohner kademeli tasarım yöntemi, Alternatif kademeli tasarım yöntemleri Kademeli gruplar için gruplama prosedürü, Kademeli devre yapısı, Kaynak kitap-Chapter 9 Ölçme Yöntemleri:
Ödev
7 “Seri” işlevleri ve aynı “VE” işlevleri Kademeli devreler için acil durdurma Kontrol problemi 1 Kontrol problemi 2 Kontrol problemi 3, Fluid-Sim vb devre tasarım yazılımları Kaynak kitap-chapter 9, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınavlar Kaynak kitap-chapter 1-9, Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
9 Mantıksal anahtarlama denklemleri, Boolen Mantığı Kavramları, Birden fazla giriş sinyali için teoremler. Kaynak kitap-Chapter 10 Ölçme Yöntemleri:
Ödev
10 Doğruluk tablosu yapımı ve kullanımı, Doğruluk tablolarının ikili kodlanması, Temel mantık fonksiyonları için doğruluk tabloları Kaynak kitap-Chapter 10 Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Karnaugh-veitch haritası Karnaugh-veitch haritasını döngüye alma kuralları Döngüden sonra küçültülmüş denklemlerin çıkarılması Kaynak kitap-Chapter 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kontrol problemi 1, Kontrol problemi 2, Kontrol problemi 3 Kontrol problemi 4, ün çözümleri Kaynak kitap-chapter 10 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Kontrol problemi 5 in çözümü, Kontrol problemlerini gözden geçirme, Kombinasyonel şablon devreleri, T-flip-flop, Boolean tanımlayıcı karekterleri Kaynak kitap- Chapter 10, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Elektro-pnömatik ve Programlanabilir kontrolculer Kaynak kitap- Chapter 11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Project planning studies, circuit documentation and circuit design Kaynak kitap- Chapter 12-16 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları kaynak kitap ve ders ile ilgili tüm ders notları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.10.2024 09:11