Genel Bilgi
Kod | EFMS002 |
Ad | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri FAKULTE_SOSYAL_SECMELI Fakülte Seçmeli |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Aişe SEZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Ece YOLCU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Ece YOLCU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. Şirin SERPEN AYDIN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Resmi program, program dışı etkinlikler ile örtük program kavramlarını analiz etmek, örtük program ile ilgili yaklaşımları karşılaştırmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, değerler eğitiminde örtük programın önemini kavratmak ve törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler Editörler: Prof. Dr. Necla KÖKSAL - Doç. Dr. Zeynep AYVAZ TUNCEL |978-605-241-985-4|
Notlar
Başka kaynak yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Formal, informal eğitim ve örtük program kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Ders dışı etkinliklerin eğitime olan katkısını fark eder. |
ÖÇ03 | Çocuklara verilmesi gereken temel değerlerin önemini açıklar |
ÖÇ04 | Karakter ve değer eğitimine yönelik öğeleri program dışı etkinlikler aracılığı ile kazandırma yollarını uygular |
ÖÇ05 | Program dışı etkinliklere katılımda öğrenci motivasyonunu artırma yöntemlerini bilir |
ÖÇ06 | Program dışı etkinliklerde aile, okul vb. paydaş rollerini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal çerçeve: Eğitim, formal eğitim, informal eğitim, örtük program, değerler eğitimi | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri | ön araştırma için ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Okul törenleri ve örtük program kapsamında incelenmesi | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Program Dışı Etkinlik türlerinin detaylı incelenmesi | ön araştırma için ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Program Dışı Etkinlik türlerinin detaylı incelenmesi part 2 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | Program Dışı Etkinlik seçerken dikkat edilmesi gereken ölçütler | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Program Dışı Etkinliği uygularken karşılaşabileceğiniz zorluklar ve sınırlılıklar | ara sınav için konu tekrarı ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 2 | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 3 | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 4 | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 5 | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 6 | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu 7 | projesini hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 17 | 2 | 34 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 2 | 34 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |