Genel Bilgi
Kod | BYEABL1 |
Ad | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİGAR YARPUZ BOZDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NİGAR YARPUZ BOZDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel araştırma ve yayında dikkat edilmesi gereken hususlar, materyal metot kullanımı, yasa-yönetmelik, literatür taramaları, etik kurallar, bilimsel araştırma, eser ve makale yazım kuralları,literatür tarama, metin içinde ve kaynaklar bölümünde literatür gösterimi,bir makale veya projede intihal taramasını öğrenmek.
Dersin İçeriği
Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında, giriş, materyal ve metot, literatür taraması,araştırma bulguları, tartışma, sonuç, kaynaklar bölümleri hakkında bilgi sahibi olmak, yasa ve yönetmeliklere ve etik kuralları hakkında bilgilenmek.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Cumhur Ertekin, Nihat Berker, Aslıhan Tolun, Dinçer Ülkü, 2002. Bilimsel araştırmalarda etik ve sorunlar, TÜBA yayınları, ISBN: 9758593129. Aydın, İ., 2016. Akademik Etik. PEGEM Akademi, ISBN: 978-605-318-515-4. S:37 Bilimsel araştırma makaleler Ders konuları hakkında yazılmış makaleler ve ders notları
Notlar
Uçak, N. Ö., Birinci, H. G., 2008. Bilimsel Etik ve İntihal. Türk Kütüphaneciliği, 22 (2): 187-204. İnci, O., 2015. Bilimsel Yayın Etiği. Türk Kütüphaneciliği 29(2): 282-295. Ozcan, M., Balcı, Y., 2016. Akademisyenlerin Araştırma ve Yayın Etiğine İlişkin Düşünceleri. Türkiye İktisadi Girişim ve İş Ahlakı Derneği, 9(1): 93-115.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Bilimsel bir projenin nasıl yazıldığı hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Literatür tarayabilir ve kaynak göstermeyi bilir |
ÖÇ04 | Atıf yapmayı öğrenir |
ÖÇ05 | Bilimsel makale hazırlar |
ÖÇ06 | Bilimsel etik kurallarını öğrenir |
ÖÇ07 | Yasa ve yönetmelikleri öğrenir |
ÖÇ08 | Kişi proje sunusu yapar |
ÖÇ09 | Proje sonuç raporu hazırlar |
ÖÇ10 | Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olur | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bilimsel proje yazmak, giriş, materyal, metot bölümleri hakkında bilgi verilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bilimsel proje yazmak, araştırma bulguları, tartışma, sonuç bölümleri hakkında bilgi verilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Bilimsel proje yazmak, teşekkür, literatür bölümleri hakkında bilgi verilmesi - örnek proje | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür taraması nasıl yapılır | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Örnek proje üzerinde tartışma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sonuçlanmış bir projenin makaleye dönüştürülmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Tamamlanmış bir makalede plagiarism kontrolü yapmak - örnek makale üzerinde çalışma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bilimsel yayın etiği nedir, etik kuralları nelerdir | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bilimsel projelerde ve makalelerde etik dışı davranışlar önleme yolları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Bilimsel yayın etiği hakkında yasa ve yönetmelikler hakkında bilgilendirme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | YL/Doktora tezi yazma kuralları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | YL/Doktora tezi yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sonuçlanmış lisansüstü tezleri, projeler ve makalelerin bilimsel toplantılarda sunum şekli | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |