Genel Bilgi
| Birim | REKTÖRLÜK | 
| Alan Dışı Dersler Koordinatörlüğü | |
| Kod | SD0513 | 
| Ad | Doğada Biyoloji | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Güz ve Bahar | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 3 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacıalanı Biyoloji olmayan öğrencilere doğadaki biyolojiyi öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu derskapsamında; Canlı bilimine, canlıların temel birimlerine, Enerjive yaşama, Mikroskobik organizmalara ve biyoçeşitliliğe, dair konularına değinilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ders Slaytları Bentley, P. J. (2001). Digital biology: how nature is transforming our technology and our lives. Simon and Schuster.
Notlar
Connelly, T. (2009). A new biology for the 21st century.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Canlı bilimi ve canlıların ortak özelliklerini anlatır | 
| ÖÇ02 | Doğayı anlamak için farklı yöntemleri kullanır | 
| ÖÇ03 | Canlılığın temel birimi hücreler ve çeşitleri ve kendi ekosistemleri ile olan ilişkilerini açıklar | 
| ÖÇ04 | Enerji dönüşümlerini anlatır | 
| ÖÇ05 | Solunum ve fotosentez ve Mikroskobik Organizmaları açıklar | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Canlı bilimi ve canlıların ortak özellikleri | ders slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 2 | doğayı anlamak için hangi yöntemler kullanılmalı | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 3 | canlılığın temel birimi hücreler ve çeşitleri ve kendi ekosistemleri ile olan ilişkileri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 4 | Enerji dönüşümleri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 5 | Enerji dönüşümlerinin gelecekteki yeri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 6 | Solunum olayı ve önemi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 7 | Solunumda çevrenin etkisi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 8 | Ara Sınavlar | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev  | 
                                
| 9 | fotosentez | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 10 | Mikroskobik Organizmalar ve Prokaryot - Ökaryotlar canlılar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 11 | Mantarlar alemi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 12 | Bitkiler alemi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 13 | çevremizdeki Bitkiler ve görevleri yaşamları | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 14 | Çevremizdeki Hayvanlar ve yaşamları | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 15 | Ekosistemlerde Besin zinciri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||