Genel Bilgi
Kod | SD0686 |
Ad | Asli Ağaçlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, orman ekosistemlerinin sürdürülebilir yönetimi ve biyolojik çeşitliliğin korunmasında kritik bir role sahip olan aslı ağaç türlerinin ekolojik, genetik ve ekonomik özelliklerini anlamaktır.
Dersin İçeriği
Asli Ağaçların Tanımı ve Önemi, Ekolojik Özellikleri, Genetik ve Evrimsel Özellikleri, Orman Yönetimi
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Dendroloji: ders kitabı : gymnospermae-angiospermae 3836. cilt/İstanbul Üniversitesi yayınları 431. cilt/İstanbul Üniversitesi: Orman Fakültesi yayınları
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Asli ağaç türlerinin tanımı, ekolojik özellikleri ve diğer bitki türlerinden farkları konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Asli ağaçların orman ekosistemlerindeki işlevsel rollerini, biyolojik çeşitliliğe olan katkılarını ve sürdürülebilir orman yönetimindeki yerini kavrar. |
ÖÇ03 | Asli ağaç türlerinin habitat gereksinimlerini, genetik çeşitliliklerini ve adaptasyon mekanizmalarını analiz eder. |
ÖÇ04 | Asli ağaçların korunması ve sürdürülebilir kullanımı için modern yaklaşımlar ve yöntemler geliştirebilir. |
ÖÇ05 | Ağaç tanıma, habitat analizi ve genetik çeşitlilik araştırmaları gibi uygulamalı çalışmalar yaparak teorik bilgiyi pratikle birleştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı ve önemi. | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Asli ağaç kavramı ve diğer bitki türlerinden farkları. | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Orman ekosistemlerinde asli ağaçların temel rolleri. | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | SARIÇAM (Pinus silvestris) genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | KARAÇAM (Pinus nigra Arnold.) genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | KIZILÇAM (Pinus brutia Ten.) genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | TOROS SEDİRİ (Cedrus libani A. Rich.) genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | GÖKNAR (Abies sp) Genel Özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | DOĞU LADİNİ (Picea orientalis (L)) genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | FISTIKÇAMI (Pinus pinea L.) genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | ARDIÇ (Juniperus sp) genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | SERVİ (Cupressus spp. L.) genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | MEŞE (Quercus sp.) genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | KAYIN (Fagus sp. L.), GÜRGEN (Carpinus sp), KIZILAĞAÇ (Alnus spp.) genel özellikleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |