Genel Bilgi
Kod | OMZ428 |
Ad | Bitirme Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik eğitimi kapsamında öğretilen bilgilerin uygulanması; Problemin tespit edilmesi, çözülmesi ve yorumlanması; Deneysel çalışmalar yapılması ve sonuçlarının analiz edilebilmesi gibi konuları hem bireysel hem de çok disiplinli takım çalışmaları ile gerçekleştirebilmeyi amaçlamıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders, Otomotiv Mühendisliği alanında ana tasarım konusunun seçilmesi, ana tasarım konusu ile ilgili problemin çözümü ve yorumlanması, ana tasarım deneyinin gerçekleştirilmesi ve sonuçlarının analiz edilmesi ve elde edilen sonuçların sunulması içeriklerinden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Derse ait ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Akademik kaynaklar, kitaplar, makaleler
Notlar
İlgili kütüphane siteleri, dergiler, kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler kendi başına proje yapar. |
ÖÇ02 | Çok disiplinli mühendislik konularını tanımlar. |
ÖÇ03 | Bir mühendislik konusu hakkında teorik bilgiye ulaşır. |
ÖÇ04 | Edindiği teorik bilgiyi pratiğe çevirir. |
ÖÇ05 | Çalışmalarını ve bulgularını raporlar. |
ÖÇ06 | Çalışmalarını ve bulgularını sunar. |
ÖÇ07 | Tasarım ve imalat konularında gerçek hayatta karşılaşılan problemleri tanımlar. |
ÖÇ08 | Tasarım ve imalat konularında gerçek hayatta karşılaşılan problemleri tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgiyi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanındaki uygulamalarda karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar ve bilimsel yöntemlerle çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayan karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü tasarlar ve bu süreçte modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda bireysel ve ekip üyesi olarak etkin biçimde sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv mühendisliği ile ilgili mevzuata hakim olma ve mesleki etik sorumluluk bilincini kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve otomotiv mühendisliği alanında kendini sürekli geliştirerek yeniler. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv mühendisliği alanı ile ilgili Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı şekilde iletişim kurabilme, rapor yazabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Proje tasarlama ve yönetme bilgilerini kullanarak, otomotiv mühendisliği uygulamalarına ilişkin yeni fikirler geliştirme ve gerçekleştirilmesi yönünde girişimde bulunur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın otomotiv mühendisliği alanına yansıyan sorunları ve çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ana bitirme tezi konusu hakkında planlama | Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | İkincil bitirme tezi konusu hakkında planlama | Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
3 | Konular hakkında gereken literatür araştırmalarının yapılması | Konu hakkında yapılan çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım |
4 | Konular ile ilgili çözüm yöntemlerinin belirlenmesi | Literatürdeki kullanılan yöntemlerin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
5 | Konular ile ilgili deneysel aşamaların hazırlanması | Literatürdeki kullanılan yöntemlerin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma |
6 | Konular ile ilgili deney sistemlerinin tasarlanması | Deney sistemlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Konular ile ilgili deneylerin gerçekleştirilmesi | Deney sistemlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | Ara rapor hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Konular ile ilgili deneylerin raporlanması | Raporlama yöntemlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Çalışma sonucu ortaya çıkan verilerin analiz edilmesi | Deney sonuçlarının raporlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Çalışma sonucu ortaya çıkan verilerin raporlanması | Verilerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Verilerin yorumlanması | Örnek çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Tartışma |
13 | Çalışmanın doğrulamaları | Literatür ve güncel çalışmanın sonuçların kıyaslanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
14 | Seçilen konuların bitirme tezi ilkelerine uygun hale getirilmesi | Bitirme Tezi ilkeleri ve şablonun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Bitirme Tezinin son düzenlemeleri ve nihai hal | Bitirme Tezi ilkeleri ve şablonun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tez ve Literatürün gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tez ve Literatürün gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |