Genel Bilgi
Kod | VFT730 |
Ad | Tez |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Oğuzhan YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Oğuzhan YAVUZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZDEMİR KÜTAHYA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste Öğrencinin ilgisine yönelik olarak belirlenecek tez konusunun doğru ve ekonomik bir şekilde gerçekleştirilmesine olanak tanımak, öğrencinin ihtiyaçlarına dönük her türlü ekipmanın doğru kullanımını sağlamak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencinin yüksek lisans öğreniminin tez aşamasında izleyeceği ön hazırlık aşamalarını, tez çalışmasını ve elde ettiği sonuçların değerlendirilerek yüksek lisans tezinin yazımını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin alınması için yüksek lisans ders aşamasının tamamlanması, yüksek lisans seminerinin sunulması ve gerekli kredilerin alınması gerekmektedir.
Kaynaklar
Ç.Ü. TEZ YAZIM MERKEZİ TARAFINDAN ARŞİVLENEN TEZLER
Notlar
Ç.Ü. TEZ YAZIM MERKEZİ TARAFINDAN ARŞİVLENEN TEZLER
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez çalışması için gerekli evrensel kuralları öğrenir. |
ÖÇ02 | Bilimsel çalışmalarda etik kuralları öğrenir. |
ÖÇ03 | Bilim felsefesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Çalışılacak konuda danışman öğrenci eşgüdümünü sağlar. |
ÖÇ05 | Tezin yürütülmesini sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların kaynaklarını, özelliklerini, etkilerini, kullanıldığı ve kullanılmadığı durumları, vücuttaki hareketlerini, diğer ilaçlarla etkileşimlerini, besin değeri olan hayvanlarda kullanılma koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zehirli maddelerin özelliklerini, kaynaklarını, zehirliliklerini, vücuttaki hareketlerini, etki şekillerini, etkilerini, tanı, sağaltım ve korunma yollarını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların sağaltımda kullanılan miktarlarını ve şekillerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç ve zehirlerin vücuda giriş ve çıkış yolları ile vücutta uğradıkları değişiklikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç ve zehirlerin vücuttaki etki mekanizmalarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvarda temel ilaç şekillerini hazırlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri ve cihazları açıklar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakolojik ve toksikolojik analizlerden elde edilen sonuçları raporlayabilir ve yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel araştırmalarda kullanılan deney hayvanları ve alternatif yöntemler ile uyulması gereken etik kuralları bilir ve uygular. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kimyasal, biyolojik, radyolojik, nükleer savaş ajanlarını; bu ajanların insan, hayvan, çevre sağlığına zararlı etkilerini ve korunma yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veteriner Farmakoloji ve Toksikolojisi alanı ile ilgili güncel bilgileri, metot ve uygulamaları takip eder, değerlendirir ve çalışma alanında kullanabilir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veteriner Farmakoloji ve Toksikolojisi alanında yapmış olduğu bilimsel çalışma sonuçlarını kullanarak makale hazırlar, yayımlar ve sunar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veteriner Farmakoloji ve Toksikolojisi alanında bilimsel araştırma projelerinde görev alabilir ve proje yürütebilir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Veteriner Farmakoloji ve Toksikolojisi alanında edindiği bilgileri kullanarak insan, hayvan ve çevre sağlığı ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonlarda görev alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farmakoloji ve toksikoloji ile ilişkili bilim dalları ile ortak çalışmalar yürütebilir. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | YÖK ve üniversitenin öncelikli alanları ile sürdürülebilir kalkınma amaçlarını esas alarak bilimsel çalışmalar planlar ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. | İlgili literatürlerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür tarama | İlgili literatürlerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Literatür tarama II | İlgili literatürlerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Literatür tarama III | İlgili literatürlerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Literatür tarama IV | İlgili literatürlerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Literatür tarama V | İlgili literatürlerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Literatür inceleme ve değerlendirme | İlgili literatürlerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Tez çalışmasının planlanması | Eldeki literatürlerin değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tez ile ilgili ön veri çalışması | Eldeki literatürün değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tez çalışması | Eldeki literatürün değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Tez çalışması II | Eldeki literatürün değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Tez çalışması III | Eldeki literatürün değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Tez çalışması IV | Eldeki literatürün değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Tez çalışması V | Eldeki literatürün değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 5 | 75 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 15 | 255 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 17 | 15 | 255 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 613 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,52 | ||
AKTS | 25 AKTS |