DTT002 Türk Tıp Tarihi

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DTT002
Ad Türk Tıp Tarihi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Türk tıp tarihi hakkında sistemli genel bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Türk tıbbının geçmişini ve evrimini konu edinmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Bedi N Şehsuvaroğlu, Tıp Tarihi Ali Haydar Bayat, Tıp Tarihi

Notlar

Bedi N Şehsuvaroğlu, Tıp Tarihi Ali Haydar Bayat, Tıp Tarihi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşlenen konuları tanır.
ÖÇ02 Türk tıbbının geçmişini ve evrimini ana hatlarıyla bilir.
ÖÇ03 Akademik üretim yapar.
ÖÇ04 İlk üç çıktıyı yerine getirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel ahlakı ve ahlak felsefesini ana hatlarıyla tanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıbbi deontoloji, tıp etiği, biyoetik alanlarının içeriğini ayrıntılı olarak bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik akışı ve tıbbi araştırma süreçlerini ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsanlığın geçmişini tarihöncesi ve tarih çağları düzeyinde ana hatlarıyla bilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlığın-tıbbın-hekimliğin birlikte evrimleşmesini derinlemesine değerlendirir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geçmişin tıbbına dair materyali ve belgeleri değerlendirir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tıp tarihi ve tıp etiği alanlarında akademik çalışma yürütür. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin ve kaynakların tanıtımı Düşünme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 1 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 2 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 3 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 4 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 5 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 6 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 7 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 8 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 9 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 10 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 11 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 12 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 13 Okuma-düşünme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.02.2025 01:32