Genel Bilgi
Kod | ABL572 |
Ad | İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İlaçların etki, yan etki ve toksik etkilerini, toksikolojinin temel kavramlarını öğretmek
Dersin İçeriği
İlaçlar, toksikoloji, toksikolojide temel kavramlar, ilaçlar ve toksisiteleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Akılcı tedavi yönünden tıbbi farmakoloji, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp
Notlar
Kütüphane, internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar |
ÖÇ02 | ilaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar |
ÖÇ03 | ilaçların bireylere ve doza bağlı toksik etkilerin değişebileceğini öğrenir |
ÖÇ04 | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar |
ÖÇ05 | Toksikolojinin temel kavramlarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yalın Toksik Tesirler | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Özel Toksik Tesirler | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mutajenik etki | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Karsinojenik etki | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Teratojenik etki | kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İlaç Alerjisi | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tip I Anaflaktik Reaksiyon | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Tip II Sitotoksik Reaksiyon | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tip III Toksik Reaksiyon | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tip IV Gecikmiş tipteki reaksiyon | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Dayanıksızlık reaksiyonu | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İdiyosenkrazi | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İlaç toksisitesinin deneysel olarak ölçümü | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Terapötik indeks | Kaynak kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |