Genel Bilgi
Kod | BY012 |
Ad | Palinoloji (Polen Bilimi) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Burak KOÇAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, tohumlu bitkilere ait polenlerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerinin tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu dersin kapsamında palinolojinin tanımı, polen oluşumu, gymnosperm ve angiosperm polen morfolojileri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hesse, M., Halbritter, H., Zetter, R., Weber, M., Buchner, R., Frosch-Radivo, A., & Ulrich, S. (2009). Pollen Terminology: An illustrated handbook. Springer Vienna. 266. https://doi.org/10.1007/978-3-211-79894-2 Bayram, N. E., Kostic, A. Ž., Gercek, Y. C. (2023). Pollen Chemistry & Biotechnology. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-47563-4_6 Dafni, A., Hesse, M., & Pacini, E. (Eds.). (2000). Pollen and pollination. Springer Science & Business Media.
Notlar
Hesse, M., Halbritter, H., Zetter, R., Weber, M., Buchner, R., Frosch-Radivo, A., & Ulrich, S. (2009). Pollen Terminology: An illustrated handbook. Springer Vienna. 266. https://doi.org/10.1007/978-3-211-79894-2 Bayram, N. E., Kostic, A. Ž., Gercek, Y. C. (2023). Pollen Chemistry & Biotechnology. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-47563-4_6 Dafni, A., Hesse, M., & Pacini, E. (Eds.). (2000). Pollen and pollination. Springer Science & Business Media.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Polen oluşumunu açıklar. |
ÖÇ02 | Polen teşhisinde kullanılan morfolojik özellikleri tanımlar. |
ÖÇ03 | Morfolojik özellikler ile değişik taksonlara ait polenleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Temel palinoloji bilgilerini uygulamalı palinolojide uygular. |
ÖÇ05 | Palinolojik bilgileri bitki sistematiğinde kullanır. |
ÖÇ06 | Polenlerin biyokimyasal özelliklerini özetleyebilir. |
ÖÇ07 | Atmosferik polenleri toplamada kullanılan bazı yöntemleri uygulayabilir. |
ÖÇ08 | Polen tuzaklarının kurulmasını ana hatlarıyla belirtebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Polen ve Palinoloji | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Polen morfolojisi | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Polen oluşumu | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Polen terminolojisi | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Olgun angiosperm polenin sitokimyası 1 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Olgun angiosperm polenin sitokimyası 2 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Olgun angiosperm polenin sitokimyası 3 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Olgun angiosperm polenin sitokimyası 4 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Olgun angiosperm polenin sitokimyası 5 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Olgun angiosperm polenin sitokimyası 6 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Polenin diğer biyoaktif bileşenleri | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Polen Mikrobiyolojisi | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Polen toplama uygulamaları | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Polendeki önemli kontaminantlar | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |