BY012 Palinoloji (Polen Bilimi)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY012
Ad Palinoloji (Polen Bilimi)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Burak KOÇAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, tohumlu bitkilere ait polenlerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerinin tanıtılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin kapsamında palinolojinin tanımı, polen oluşumu, gymnosperm ve angiosperm polen morfolojileri işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hesse, M., Halbritter, H., Zetter, R., Weber, M., Buchner, R., Frosch-Radivo, A., & Ulrich, S. (2009). Pollen Terminology: An illustrated handbook. Springer Vienna. 266. https://doi.org/10.1007/978-3-211-79894-2 Bayram, N. E., Kostic, A. Ž., Gercek, Y. C. (2023). Pollen Chemistry & Biotechnology. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-47563-4_6 Dafni, A., Hesse, M., & Pacini, E. (Eds.). (2000). Pollen and pollination. Springer Science & Business Media.

Notlar

Hesse, M., Halbritter, H., Zetter, R., Weber, M., Buchner, R., Frosch-Radivo, A., & Ulrich, S. (2009). Pollen Terminology: An illustrated handbook. Springer Vienna. 266. https://doi.org/10.1007/978-3-211-79894-2 Bayram, N. E., Kostic, A. Ž., Gercek, Y. C. (2023). Pollen Chemistry & Biotechnology. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-47563-4_6 Dafni, A., Hesse, M., & Pacini, E. (Eds.). (2000). Pollen and pollination. Springer Science & Business Media.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Polen oluşumunu açıklar.
ÖÇ02 Polen teşhisinde kullanılan morfolojik özellikleri tanımlar.
ÖÇ03 Morfolojik özellikler ile değişik taksonlara ait polenleri tanımlar.
ÖÇ04 Temel palinoloji bilgilerini uygulamalı palinolojide uygular.
ÖÇ05 Palinolojik bilgileri bitki sistematiğinde kullanır.
ÖÇ06 Polenlerin biyokimyasal özelliklerini özetleyebilir.
ÖÇ07 Atmosferik polenleri toplamada kullanılan bazı yöntemleri uygulayabilir.
ÖÇ08 Polen tuzaklarının kurulmasını ana hatlarıyla belirtebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Polen ve Palinoloji Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Polen morfolojisi Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Polen oluşumu Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Polen terminolojisi Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Olgun angiosperm polenin sitokimyası 1 Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Olgun angiosperm polenin sitokimyası 2 Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Olgun angiosperm polenin sitokimyası 3 Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Olgun angiosperm polenin sitokimyası 4 Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Olgun angiosperm polenin sitokimyası 5 Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Olgun angiosperm polenin sitokimyası 6 Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Polenin diğer biyoaktif bileşenleri Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Polen Mikrobiyolojisi Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Polen toplama uygulamaları Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Polendeki önemli kontaminantlar Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.02.2025 11:28