Genel Bilgi
Kod | BDNZ118 |
Ad | Takım Sporları I (Futsal) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen NURİ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen NURİ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Futsal dersinin amacı öğrencilerin futsal temel teknik, taktik ve oyun kurallarını öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Futsal sporunun tarihçesi, teknikleri, taktikleri ve futsal oyun kuralları konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Futsal Teknik Taktik (Dr. Mehmet ALTIN) Türkiye Futbol Federasyonu (2023). Futsal Oyun Kuralları. Uluslararası Futbol Federasyon Birliği. Buğdaycı, S. ve Ocak, Y. (2012). Futsal (Salon Futbolu). Bedray Yayınevi.
Notlar
TFF Futsal Teknik-Taktik Ders Notları (2018)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Futsal oyun kurallarını açıklar |
ÖÇ02 | Futsala yönelik top kontrolü ve pas verme becerisi sergiler |
ÖÇ03 | Futsala yönelik çeşitli oyun durumlarında top sürme becerisini uygular |
ÖÇ04 | Futsal oyununda defansif stratejiler uygular |
ÖÇ05 | Futsala yönelik atak ve savunma becerileri sergiler |
ÖÇ06 | Futsala yönelik çeşitli pozisyonları (pivot, kanat, kaleci vb.) ve pozisyon oyuncularının özelliklerini açıklar |
ÖÇ07 | Futsal oyununda takım ile işbirliği içinde beceri sergiler |
ÖÇ08 | Futsal maçını taktiksel açıdan analiz ederek takımların güçlü ve zayıf yönlerini rapor eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program içeriğinin açıklanması ve tartışma. | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Branşın tarihçesi | Futsalın tarihsel gelişimini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Oyun kuralları | Futsal maçı izleyerek kuralları listeleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Futsalda, topla tanışma ve top tutma teknikleri | Futsalda top kontrolü bilgilerini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Pas ve top sürme tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Futsal pas ve top sürme çeşitlerine yönelik önceki bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Aldatma ve şut tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Futsalda aldatma ve şut tekniğine yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | Kaleci tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Futsalda kaleci tekniklerine yönelik ön bilgileri içerir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Futsala yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Oyunla teknik uygulama | Futsal teknik becerilerini ve oyuna yönelik bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme |
10 | Futsalda oyun taktikleri | Futsal oyun taktikleri ve futsal oyun taktiklerini karşılaştırmaya yönelik görüşlerini yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Futsalda drill çalışmaları yönelik kurallar | Futsalda drill becerilerini geliştirmeye yönelik bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | aktik çalışmalar (Savunma) | Futsalda savunmaya yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Taktik çalışmalar (Hücum) | Futsalda hücuma yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Taktik çalışmalar (Duran toplar) | Futsalda duran toplara yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Futsal teknik, taktik ve oyun kurallarının nizami saha ve oyunda kullanımı | Futsal teknik becerilerini ve oyuna yönelik bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Futsala yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Futsala yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |