Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
TIBBİ BİYOLOJİ (DR) | |
Kod | BİO001 |
Ad | Güncel Moleküler ve Genetik Konular 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 15 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYFER PAZARBAŞI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Moleküler biyoloji ve genetik alanında güncel olarak tartışılıp araştırılan konular hakkında öğrenciye bilgiler vermek ve bu konular üzerinde bilimsel çalışmalar yapabilecek bakış açıları kazandırmak.
Dersin İçeriği
Belirtilen alanla ilgili güncel olarak tartışılıp araştırılan konular ile ilgili makaleler.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Belirlenen konular hakkında literatürde bulunan makaleler.
Notlar
Belirlenen konular hakkında literatürde bulunan makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Derste işlenmiş konu hakkında bilimsel çalışma yapmak istediğinde nereden başlayacağı hakkında fikir sahibi olmak. |
ÖÇ02 | Multidisipliner çalışmaların önemini anlayıp multi disipliner çalışmalar hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırmalarda güncel olarak kullanılan moleküler teknikler ve biyoinformatik yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ04 | Hücre içinde aktivite gösteren farklı sinyal yolları ve mekanizmaların genom üzerinde sağlayabileceği çeşitli etkiler hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ05 | Güncel gen terapi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ06 | Kanser biyolojisi, kanser immünoterapisi ve kanser tedavisinde kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ07 | Yaşlanma sürecinde rol oynayan genetik mekanizmalar ve epigenetik değişiklikler hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ08 | Kök hücre biyolojisi, rejeneratif tıp ve kişiselleştirilmiş tedavi hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ09 | Mikrobiyomun etkileri hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ10 | İmmün sistemin etkilendiği ve etkilediği durumlar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmalarda güncel olarak kullanılan moleküler teknikler. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Bilimsel araştırmalar için kullanılabilecek biyoinformatik araçlar. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Hücrede aktivite gösteren sinyal ileti yollarının genoma etkisi. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Yaygın genetik hastalıkların moleküler temelleri. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Kök hücre biyolojisi ve rejeneratif tıp. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Kanser genetiği ve kanser kök hücresi. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Epigenetik düzenlemelerin etkileri. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | İnsan mikrobiyomunun etkileri. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | İmmün sistem mekanizmalarının etkilediği ve etkilendiği durumlar. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Yaşlanma genetiği. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Sentetik biyoloji. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Kanserde yeni nesil immünoterapiler. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | RNA tabanlı tedaviler. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Kişiselleştirilmiş tedavi. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Gen terapisi prensipleri ve güncel gen terapi yaklaşımları. | Belirlenen konuda literatür taraması ve makale okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 8 | 120 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 15 | 14 | 210 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 377 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15,08 | ||
AKTS | 15 AKTS |