Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
HEMŞİRELİK (DR) | |
Kod | HEM653 |
Ad | Araştırma Projesi I |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ZEHRA ESKİMEZ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EVŞEN NAZİK (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SERAP TORUN (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin ilgi duyduğu alanda araştırma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin ilgi duyduğu alanda araştırma yapmasını sağlayacak bilimsel yöntemleri içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Erdoğan S , Nahcivan N, Esin Mn. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İhtiyacı olan bilimsel bilgiye ulaşır. |
ÖÇ02 | Bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ03 | Araştırma konusu ile ilgili yöntem kurgular, geliştirir ve sonuçları değerlendirir. |
ÖÇ04 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. |
ÖÇ05 | Araştırma konusunu makale haline getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin tanıtımı ve giriş | Öğrencinin derse ilişkin araştırma yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | danışmanla birlikte araştırma konusu belirleme-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | danışmanla birlikte araştırma konusu belirleme-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | danışmanla birlikte araştırma konusu belirleme-III | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
5 | danışmanla birlikte araştırma konusu belirleme-IV | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
6 | anket formu hazırlama-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | anket formu hazırlama-II | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Dersle ilgili kaynaklara çalışması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | veri toplama-I | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | veri toplama-II | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | veri toplama-III | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | veri toplama-IV | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | veri toplama-V | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | veri toplama-VI | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | veri toplama-VII | anket formu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle ilgili kaynaklara çalışması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle ilgili kaynaklara çalışması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ödev | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |