Genel Bilgi
Birim | KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı | |
Kod | BY143 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Çevre tanımı ve kirliğinin nedenleri yasal mevzuatlar, su, katı atık, hava, toprak, gürültü kirliği tanımı ve önleme yöntemleri hakkında bilgilendirmek.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Anadolu Üniversitesi Çevre Koruma Ders Notları
Notlar
Çevre Koruma Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevreye yönelik tanımları yapar. |
ÖÇ02 | Ekolojiye, doğaya yönelik genel ifadeleri tanımlar. |
ÖÇ03 | Çevre kirliliğine yönelik genel ifadeleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Atıklara yönelik genel ifadeleri tanımlar. |
ÖÇ05 | Çevre Yönetmeliklerinin amaç, kapsam ve alt yapılarını açıklayabilecektir. |
ÖÇ06 | Doğal Kaynakların Kirlenme türlerini listeler. |
ÖÇ07 | Hava ,su, toprak kirliliği ile ilgili genel tanımları açıklar. |
ÖÇ08 | Gürültü kirliliğinin sağlığa olumsuz etkilerini açıklar. |
ÖÇ09 | Atık yönetimi ile ilgili temel kavramları ve koruma önlemlerini listeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ekoloji ve doğal çevre koruma | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Çevre kirliliği | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Atık Geri kazanım çevre hakkı | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çevre Yönetmelikleri ve Çevre Kanunu | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Gürültü kirliliği | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Su kirliliği | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Katı atıklar | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hava kirliliği | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hava kirliliğinin insan bitki ve hayvanlara etkisi | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Atık Yönetimi Atık kontrolü | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Atık Azaltma | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Koruma Önlemleri Uluslararası sağlık ve güvenlik ikazları | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çevre ve kişisel koruma önlemleri | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |