KONS303 Sanat Sosyolojisi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim DEVLET KONSERVATUVARI
OYUNCULUK PR.
Kod KONS303
Ad Sanat Sosyolojisi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Kültür
Etiket OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler ilkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı,açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştirebileceklerdir. Çünkü sanat, üretimi bireysel gibi görünen ancak toplumsal düzeyde açıklanabilecek bir olgudur.

Dersin İçeriği

Sanatın tanımı ve türleri, sanatın başlangıcından itibaren tarihi devirlere kadar ana hatları ile ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşulsuz

Kaynaklar

PROF. DR. İBRAHİM ARMAĞAN SANAT TOPLUMBİLİMİ İLERİ YAYINEVİ,1992.MahmutTezcan, Sanat sosyolojisi: giriş Anı Yayıncılık 2011

Notlar

Sanat Dergileri , Belgesel


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanata sosyolojik açıdan bakabilmek
ÖÇ02 Sanatı sosyal bir olgu olarak inceleyebilmek
ÖÇ03 Sanat toplum kültür ilişkisini kurabilmek.
ÖÇ04 Sanat formları dönemleri ve akımlarını sosyolojik açıdan analiz edebilmek.
ÖÇ05 Sanatın toplumsal yönünü analiz eder.r.
ÖÇ06 Sanatın toplumsal hareketler içindeki işlevini sorgular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat Sosyolojisine Giriş Kaynak araştırma,Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Toplumsal Yapı, Örgüt, Sistem Kavramları 1 Kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Toplumsal Yapı, Örgüt, Sistem Kavramları 2 Kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Sanatın Kaynağı, Doğuşu-İlkel Toplum Kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Sanatın Kaynağı,Doğuşu- Yerleşik Toplum Kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Sanatın Kaynağı, Doğuşu Feodal Toplum Kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Sanatın Kaynağı, Doğuşu-Sanayi Toplumu Kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Sanatta Kurumlaşma 1 Kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
9 Sanatta Kurumlaşma 2 Kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Ara Sınav Kaynak araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
11 Geleneksel Toplum, Teknolojik Toplum Kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 İleri Teknolojik Toplumlarda Sanat Kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 20.Y.Y. Sanat Örgütlenmesi Kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Müzik Endüstrisi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Kültür 1 Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Kültür 2 Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
17 Kültür - Sanat ilişkisi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
18 Sanat Eğitimi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
19 Eleştiri ve teorileri 1 Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
20 Ara sınav. Source research Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
21 Eleştiri ve teorileri 2 Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
22 Sanatta Ulusallık ve Evrensellik Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
23 Bilim Din Sanat Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
24 Bilim ve sanatta özgürlük Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
25 Çağdaş Toplumlarda Bilim ve Sanat Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
26 Sanat Toplumsal Barış ve Demokrasi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
27 Yabancılaşma Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
28 Sanat ve Sevgi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
29 Sanat Türlerinin Farklılığı ve Eşitsiz gelişmesi 1 Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
30 Sanat Türlerinin Farklılığı ve Eşitsiz gelişmesi 2 Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
31 Finale hazırlık Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
32 Final Kaynak araştırması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 11:51