Genel Bilgi
Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
PİYANO PR. | |
Kod | YMPY311 |
Ad | Piyano Pedagojisi I |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel piyano öğretim tekniklerini, farklı yaş gruplarına uygun başlangıç metodolojilerini tanımak ve uygulamalı öğretim becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders, piyano öğretiminin temel kuramlarını, başlangıç düzeyindeki öğrencilere yönelik öğretim yöntemlerini ve farklı yaş gruplarına uygun materyal seçimini kapsar. Ayrıca uygulamalı öğretim örnekleri ve öğretmenlik pratiği ile öğrencilerin pedagojik becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
J.Bastien "How to teach piano successfully" Uszler, Gordon and Smith " The well tempered keyboard teacher" Mark " Contemporary music education" Rogers "Teaching piano in groups"
Notlar
Mach "Piano teaching, its principles and problems" Clark, Goss and Holland "The Music tree"
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel piyano öğretim tekniklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Farklı yaş gruplarına uygun başlangıç metodolojilerini tanır ve uygular. |
ÖÇ03 | Uygulamalı öğretim becerileri geliştirir. |
ÖÇ04 | Eleştirel geri bildirim vermeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Öğretim sırasında karşılaşılan yaygın sorunlara çözüm bulur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Piyano pedagojisine giriş ve tarihçesi | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Öncü eğitmenleri tanıma, Suzuki, Orff | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Öncü eğitmenleri tanıma, Kodaly, Faber | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Öğretmen-öğrenci ilişkisi ve iletişim becerileri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Başlangıç seviyesi öğrencilerine uygun öğretim metotları, Alfred'in incelenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Başlangıç seviyesi öğrencilerine uygun öğretim metotları, Bastien'in incelenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Başlangıç seviyesi öğrencilerine uygun öğretim metotları, Faberin incelenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | El pozisyonları, temel teknik alıştırmaların öğretimi 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
10 | El pozisyonları, temel teknik alıştırmaların öğretimi 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
11 | El pozisyonları, temek teknik alıştırmalarının öğretimi | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Nota okuma öğretimi ve ritim çalışmaları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Nota okuma öğretimi ve ritim çalışmaları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | Motivasyon arttırıcı öğretim stratejileri | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Genel tekrar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Farklı yaş gruplarına göre materyal seçimi ve adaptasyon 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | Farklı yaş gruplarına göre materyal seçimi ve adaptasyon 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
19 | Grup dersi vs. bireysel ders avantaj ve dezavantajları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
20 | Uygulamalı öğretim örnekleri: öğrenci rolünde prova dersleri 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
21 | Uygulamalı öğretim örnekleri: öğrenci rolünde prova dersleri 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
22 | Eleştirel geri bildirim verme yöntemleri 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
23 | Eleştirel geri bildirim verme yöntemleri 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
24 | Teknik etütlerin pedagojik kullanımı 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
25 | Teknik etütlerin pedagojik kullanımı 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
26 | Çocuk repertuvarında stil ve zorluk derecesi seçimi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
27 | Öğretim sırasında karşılanan yaygın sorunlar ve çözüm yolları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
28 | Değerlendirme formları ve öğrenci ilerleme takipi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
29 | Uygulamalı final sunumları: kısa öğretim dersleri 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama |
30 | Uygulamalı final sunumları: kısa öğretim dersleri 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama |
31 | Dönem değerlendirmesi ve pedagojik gelişim öz değerlendirmesi | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
32 | Final sınavı | bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |