Genel Bilgi
Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
PİYANO PR. | |
Kod | MZB303 |
Ad | Polifoni |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | OYA ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Müzikal kompozisyonda kontrpuan kullanımının farkına vardırılarak yeni bir yorum ortaya koymak.
Dersin İçeriği
Önceki çalışmaların dört ve daha fazla sesli kontrpuana uyarlanması. Müzikal kompozisyonda kontrpuan kullanımının örneklenmesi. Missa, chanson ve diğer polifonik türlerin incelenmesi. 20. yy.da kontrpuan uygulanma biçimlerinin kavratılması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Counterpoint. Piston, Walter. W.W. Norton
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilen bir cantus firmus üzerine partilerden tüm türlerinin analizini yapar |
ÖÇ02 | Partilerden diğerinin de öncekiyle aynı ya da öncekinden farklı olarak birinci,ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci türlerden biri stilinde yazıldığı yapıyı kurgular |
ÖÇ03 | Polifonide farklı formları ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ04 | Karma çeşitlerde kontrpuan türlerini analiz eder ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Polifoni kavramının tanımı ve tarihsel gelişimi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Ezginin yapıtaşı ve modlar | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Melodik kurallar | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Cantus firmus yazma ile ilgili kurallar. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Cantus firmus yazma çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İki sesli birinci tür kontrpuan. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İki sesli ikinci tür kontrpuan. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | İki sesli üçüncü tür kontrpuan. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | İki sesli dördüncü tür kontrpuan. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | İki sesli dördüncü tür kontrpuanda analiz çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İki sesli beşinci tür kontrpuan. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İki sesli kontrpuan çalışmalarında hoşgörüler,analiz çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İki sesli tüm kontrpuan çeşitlerinde analiz çalışmaları. 1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İki sesli tüm kontrpuan çeşitlerinde analiz çalışmaları. 2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | İki sesli tüm kontrpuan çeşitlerinde analiz çalışmaları. 3 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Ara sınav | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Üç sesli sıkı kontrpuan çeşitleri ile ilgili bilgilendirme. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
18 | Üç sesli birinci tür kontrpuanda başlangıç,bitiş ölçüleri ile ilgili sınırlamalar,armonilerin kullanımı ile ilgili kurallar. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
19 | Majör ve minör törede üç sesli birinci tür kontrpuan çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
20 | Majör, minör töreler dışındaki törelerde birinci tür kontrpuan çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
21 | Majör ve minör törede üç sesli ikinci tür kontrpuan çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
22 | Majör, minör töreler dışındaki törelerde ikinci tür kontrpuan çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
23 | Majör ve minör törede üç sesli üçüncü tür kontrpuan çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
24 | Üç sesli dördüncü tür kontrpuan çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
25 | Majör ve minör törede üç sesli beşinci tür kontrpuan çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
26 | Majör, minör töreler dışındaki törelerde beşinci tür kontrpuan çalışmaları. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
27 | Karma çeşitlerde kontrpuan ve analiz çalışmaları. 1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
28 | Karma çeşitlerde kontrpuan ve analiz çalışmaları. 2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
29 | Karma çeşitlerde kontrpuan ve analiz çalışmaları. 3 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
30 | Dönem Analizi ve Genel Tekrar | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
31 | Final Sınavı hazırlık çalışmaları | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final Sınavı | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |