Genel Bilgi
Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
PİYANO PR. | |
Kod | MZB305 |
Ad | Yabancı Dil (İngilizce) II |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Bilge BERBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin İngilizce olarak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Öğrenciler genel ve mesleki hayatlarında iletişim kurabilecekler,kendilerini ve mesleklerini pratikte ifade edebileceklerdir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Smart Choice 2
Notlar
Cambridge Smart Choice web sitesi dinleme metinleri videoları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günlük konularda kısa basit paragraflar yazabilir |
ÖÇ02 | Gelecek geçmiş ve sürekli olaylar hakkında konuşur |
ÖÇ03 | Günlük konularda kısa basit metinler okuyabilir |
ÖÇ04 | Birlikte iki cümle kullanabilir |
ÖÇ05 | Amerikan ve İngiliz İngilizcesi arasındaki temel değişiklikleri fark eder |
ÖÇ06 | Daha etkin İngilizce kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Talking about past customs, verb+noun combinations | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Used to/ didn´t use to | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Amaçlarla ilgili sebep gösterme | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kolaylıklar ve düzenli faaliyetler | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Have and has got | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Some, any, much, a lot of kelimelerini yiyecek ve içeceklerle karşılaştırmalı anlatım | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İngiliz ve Amerikan kelimeleri | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Have to had to | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Yerler ve nesneler için sıfatlar; taşıma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
11 | Karşılaştırma sıfatları | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | seyahat, fiil ve isim birleşimi | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Present perfect with yet and already | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Geçmiş zamanda yetenek | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Koşul ( if+simple present +will) | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Gelecek olasılıklarıyla lgili konuşma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
17 | Genel Tekrar | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | should tavsiye have to zorunluluk | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | İlgili ünite ile ilgili dinleme ve okuma çalışması 1 | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
20 | Too/not enough/too many too much | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | İlgili ünite ile ilgili dinleme ve okuma çalışması 2 | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | 2. vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
23 | Relative clauses | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | Past Continuous | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | When while | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
26 | İlgili ünite ile ilgili dinleme yazma konuşma çalışması | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | used to 1 | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | used to 2 | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | İlgili ünite ile ilgili dinleme okuma yazma çalışması | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | Koşul cümleleri type 0-1 | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | Modals | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |