MATZ209 Lineer Cebir I

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod MATZ209
Ad Lineer Cebir I
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Emrah KORKMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Emrah KORKMAZ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilere lineer cebirin temel kavram ve yöntemlerini açık ve anlaşılır biçimde kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde Lineer Denklem Sistemleri ve Matrisler, Determinantlar, Euclid Vektör Uzayları ve Genel Vektör Uzayları konuları yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Howard Anton, Chris Rorres, Elementer Lineer Cebir: Uygulamalar Versiyonu, 10. Baskı.

Notlar

İlgili dijital kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matrisler cebirinin özelliklerini açıklar.
ÖÇ02 Matrislerle ilgili toplama, çarpma işlemlerini uygular
ÖÇ03 Bir matrisin ters matrisini bulma metotlarını uygular
ÖÇ04 Lineer denklem sistemlerini matris ve determinant kullanarak çözer.
ÖÇ05 Matrisler ve lineer denklem sistemleri arasındaki ilişkiyi ayırt eder
ÖÇ06 Lineer denklem sistemlerini farklı yöntemler kullanarak çözer
ÖÇ07 Matris sırası, determinant ve tersinirlik arasındaki ilişkileri ayırt eder
ÖÇ08 Matris rankı, determinant ve tersinir olma arasındaki bağıntıları analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Lineer Denklem Sistemlerine Giriş ve Gauss Yok Etme Metodu İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Matrisler ve Matris İşlemleri, Tersler; Matrislerin Cebirsel Özellikleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Elementer Matrisler ve A −1 Bulmak için bir Metot İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Lineer Sistemler ve Tersi Olan Matrisler Üzerine Daha Fazlası, Köşegen, Üçgen ve Simetrik Matrisler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Kofaktör Açılımı ile Determinant İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Satır İndirgeme ile Determinant Hesaplama İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Determinantın Özellikleri ve Cramer Kuralı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 2-Uzayda, 3- Uzayda ve n-Uzayda Vektörler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Rⁿ'de Norm, Skaler Çarpım ve Uzaklık İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Reel Vektör Uzayları ve Alt Uzaylar İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Lineer Bağımsızlık İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Koordinatlar ve Baz İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Satır uzayı, Sütun uzayı ve Sıfır Uzayı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Rank, Sıfırlılık ve Temel Matris Uzayları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2025 03:52