Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
ANATOMİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | ANA506 |
Ad | Anatomi Eğitiminde Yapay Zeka ve Otomatik Öğrenme |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HÜSEYİN ERDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yapay zeka araçlarının ve otomatik öğrenme sistemlerinin anatomi eğitimine entegrasyonunu öğretmektir. Öğrencilere kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimleri sunan yapay zeka destekli platformlar, büyük dil modelleri (LLM) ve dijital eğitim materyalleri üzerine odaklanılır.
Dersin İçeriği
Bu ders, anatomi eğitiminde yapay zeka ve otomatik öğrenme sistemlerinin kullanımını ele alır. Büyük dil modelleri (LLM), dijital eğitim materyalleri ve kişiselleştirilmiş öğrenme sistemleri, öğrenci deneyimini iyileştirmek için incelenir. Yapay zeka destekli sınav sistemleri ve oyunlaştırma teknikleri gibi yenilikçi yöntemlerin anatomi eğitimine entegrasyonu tartışılır. Ayrıca, öğrenci performans takibi, geri bildirim mekanizmaları ve AI tabanlı içerik üretimi gibi konular ele alınarak, anatomi öğretiminde teknolojinin sağladığı avantajlar değerlendirilir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1. Güncel makaleler ve online kaynaklar.
Notlar
Ek okumalar ders kapsamında verilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapay zekanın anatomi eğitiminde nasıl kullanıldığını açıklar. |
ÖÇ02 | LLM ve NLP kavramlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Büyük dil modellerinin (LLM) eğitsel rolünü değerlendirir. |
ÖÇ04 | Dijital eğitim materyallerini ve yapay zeka destekli içerikleri analiz eder. |
ÖÇ05 | Kişiselleştirilmiş öğrenme sistemlerini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Yapay zeka destekli sınav ve değerlendirme sistemlerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Yapay zeka destekli geri bildirim ve öğrenci performansı izleme tekniklerini tanımlar. |
ÖÇ08 | Oyunlaştırma, simülasyon ve interaktif eğitim materyalleriyle öğrenmeyi destekler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı. Yapay zeka ve eğitimdeki rolü | Online kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | LLM ve NLP teknikleri | Online kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | LLM ve NLP ile anatomi eğitimi | Online kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dijital eğitim materyalleri ve AI destekli içerik üretimi | Online kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Kişiselleştirilmiş öğrenme sistemleri | Online kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yapay zeka destekli sınav sistemleri | Online kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Eğitimde oyunlaştırma ve simülasyon teknikleri | Online kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Online kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Dijital anatomi atlasları ve etkileşimli öğrenme | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Öğrenci performansı izleme ve geri bildirim sistemleri | Güncel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | AI destekli eğitim materyallerinin etkinliği | Güncel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yapay zeka tabanlı ders yönetim sistemleri | Güncel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dijital eğitimin etik ve güvenlik boyutu | Güncel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Eğitimde yapay zeka ve gelecek trendler | Güncel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel tekrar ve sunum hazırlanması | Güncel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |