Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | FBE722 |
| Ad | Fen Eğitiminde Biyoteknoloji |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyoteknolojinin fen eğitimi ve hayatımızdaki yeri
Dersin İçeriği
biyoteknolojinin fenbilgisi eğitimindeki yeri ve biyoteknolojik gelişmeler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
biyoteknoloji ders notu
Notlar
internetten araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | biyoteknolojiyi ve çalışma alanlarını öğrenir. |
| ÖÇ02 | biyoteknolojinin günlük hayatta kullanım alanlarını açıklayabilir |
| ÖÇ03 | Günlük hayatımızdaki biyoteknoloji ürünleri ile ilgili tartışmalar yapabilir |
| ÖÇ04 | fen eğitimi bilgileri ile biyoteknoloji arasındaki ilişkiyi açıklar |
| ÖÇ05 | fen ve biyoteknoloji konularında temel kavramları açıklayabilir |
| ÖÇ06 | biyoteknoloji konularını ve biyoteknolojinin uygulama alanını analiz edebilir. |
| ÖÇ07 | Öğrenci, biyoteknoloji alanındaki güncel gelişmeler ve teknolojileri sentezleyebilir. |
| ÖÇ08 | Öğrenci, biyoteknolojinin tarihçesini ve temel kavramlarını tanımlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | 4 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
| PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 4 |
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 5 |
| PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | biyoteknolojiye giriş | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | biyoteknolojik ürünler | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | biyoteknolojinin günlük hayattaki yeri | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | biyoteknoloji gelişmeler | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | biyoteknoloji ve sağlık | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | biyoteknoloji ve enerji | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | biyoteknoloji ve çevre | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | biyoteknoloji ve genetik | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
| 10 | biyoteknoloji eğitimi | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 11 | biyoteknolojinin eğitimde uygulamaları | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 12 | biyoteknolojinin uygulama alanları | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
| 13 | biyoteknolojinin çalışma prensipleri | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 14 | biyoteknolojide kavram yanılgıları | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 15 | biyoteknolojinin kavram haritası | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 16 | genel tekrar | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||