Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | CEN440 |
| Ad | E-Commerce |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet SARIGÜL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
E-ticaretin öneminin, alt yapı gereksinimlerinin ve iş modellerindeki yerinin kavranması
Dersin İçeriği
Temel Kavramlar, iş modelleri, e-ticaret altyapısı, atomic iş modeli, çevrimiçi güvenlik ve ödeme sistemleri, e-ticaret pazarlama sistemleri, e-ticaret ve çevrimiçi reklam
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Makaleler
Notlar
makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | E-ticaret kavramını ve gereksinimlerini kavrar. |
| ÖÇ02 | İş modellerini kavrar. |
| ÖÇ03 | E-ticaret web sitesi geliştirebilir. |
| ÖÇ04 | E-ticaret sistemlerindeki güvenlik açıklarını tanımlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | E-ticaret kavramı | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | E-ticaret altyapı gereksinimleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | E-ticaret ve ağlar | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Kablosuz uygulama protokolü | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Destek zinciri yönetimi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | İş modelleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Atomik iş modeli ve e-ticaret | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Çevrimiçi ödeme sistemleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Çevimriçi pazarlama yöntemleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Elektronik veri transferi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | E-ticarette güvenlik açıkları | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Dijital sertifikalar ve Dijital imzalar | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | E-ticaret sitesinin geliştirilmesi 1 | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | E-ticaret sitesinin geliştirilmesi 2 | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||