Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (DR) (İNGİLİZCE) | |
| Kod | CENG0042 |
| Ad | Discrete-time control systems II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
İleri seviyede öğrencilere sayısal kontrol sistemlerini tasarlayabilmeyi ve önceden belirlenmiş gereksinimlere göre kontrol sistemi tasarlamayı öğretmek
Dersin İçeriği
1-Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin klasik metotlarla tasarımı , 2- S-düzlemi ve Z-düzlemi arasında haritalama, 3- Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin kararlılık analizi, 3-Geçici-hal ve sürekli-hal cevapları, 4- Köklerin yer eğrisi tasarımı, 5- Frekans cevabı tasarımı, 6- Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin analitik tasarımı, 7-Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin durum uzayı tasarımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Discrete-Time Control Systems Int ed.Ogata K.
Notlar
Discrete-Time Control Systems by Ogata K., Int ed.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerini klasik metotlarla tasarlar |
| ÖÇ02 | S-düzlemi ve Z-düzlemi arasında haritalamayı öğrenir |
| ÖÇ03 | Geçici-hal ve sürekli-hal cevaplarını hesaplar ve benzetimini yapar |
| ÖÇ04 | Sayısal kontrolörleri klasik ve modern yöntemlerle tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 2 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin klasik metotlarla tasarımına giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin klasik metotlarla tasarımı | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 3 | S-düzlemi ve Z-düzlemi arasında haritalamaya griş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | S-düzlemi ve Z-düzlemi arasında haritalama | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 5 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin kararlılık analizine giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin kararlılık analizi | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Geçici-hal ve sürekli-hal cevapları | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Ders notları ve ders kitabına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Köklerin yer eğrisi tasarımı | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Frekans cevabı tasarımına giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Frekans cevabı tasarımı | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin analitik tasarımına giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin analitik tasarımı | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
| 14 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin durum uzayı tasarımına giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin durum uzayı tasarımı | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve ders kitabına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve ders kitabına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||