Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (DR) (İNGİLİZCE) | |
Kod | CENG602 |
Ad | Advanced Topics in Computer Vision |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SERKAN KARTAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere bilgisayar görüşündeki ileri düzey konular hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamak ve bu alanda en son teknikleri ve uygulamaları keşfetmelerini sağlamaktır. Dersin sonunda, öğrenciler bilgisayar görüşü araştırma ve geliştirmesindeki karmaşık zorluklarla başa çıkmak için gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış olacaklardır.
Dersin İçeriği
Bu ders, tekrarlayan sinir ağları (RNN'ler), dikkat mekanizmaları, nesne algılama, görüntü segmentasyonu, video anlama, görsel yorumlama teknikleri, kendi kendini denetleyen öğrenme ve üretken modeller dahil olmak üzere bilgisayarlı görme alanındaki ileri düzey konuların geniş bir yelpazesini kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Görüntü işleme, özellik çıkarma ve makine öğrenimi dahil olmak üzere bilgisayar görüşündeki temel kavramlara ilişkin ön bilgi gereklidir. Python gibi programlama dillerinde yeterlilik ve TensorFlow veya PyTorch gibi derin öğrenme çerçevelerine aşinalık da bu kurs için ön koşullardır.
Kaynaklar
Richard Szeliski, Bilgisayarlı Görüntü: Algoritmalar ve Uygulamalar
Notlar
Görüntü Sistemleri için Derin Öğrenme, Mohamed Elgendy
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar görüşünde derin öğrenme modellerinin iç işleyişinin anlaşılması |
ÖÇ02 | Karmaşık bilgisayar görüşü zorluklarını ele almak için son teknoloji algoritmaların tasarlanması ve uygulanması |
ÖÇ03 | Gelişmiş bilgisayarlı görme sistemlerinin performansını değerlendirilmesi |
ÖÇ04 | Gelişmiş bilgisayarlı görüş tekniklerinin nasıl uygulanacağının öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişmiş Bilgisayar Görüntüsüne Giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Tekrarlayan Sinir Ağlarına giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Tekrarlayan Sinir Ağları (RNN'ler) | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Dikkat Mekanizmaları ve Transformatörlere giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Dikkat Mekanizmaları ve Transformatörler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Nesne Algılama ve Görüntü Bölümlendirme giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Nesne Algılama ve Görüntü Bölümlendirme | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Video Anlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Görselleştirme ve Anlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Kendi Kendine Denetlenen Öğrenme | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Üretken Modeller | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Derin Güçlendirme Öğrenmesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Proje çalışmaları ve sunumları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Proje sunumları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |