Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (DR) (İNGİLİZCE) | |
Kod | CENG604 |
Ad | Advanced Data Visualization |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencileri karmaşık verileri etkili bir şekilde görselleştirmek ve farklı hedef kitlelere içgörüleri aktarmak için gerekli olan ileri düzey bilgi, beceri ve tekniklerle donatmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, veri görselleştirmede ileri teknikleri ve ilkeleri inceleyerek karmaşık bilgilerin farklı hedef kitlelere etkili bir şekilde aktarılmasına odaklanır. Öğrenciler, çeşitli veri setlerinden anlamlı görselleştirmeler oluşturmak için ileri düzey görselleştirme yöntemlerini, araçlarını ve teknolojilerini öğreneceklerdir.
Dersin Ön Koşulu
Veri analizi, istatistik ve programlama konularında sağlam bir altyapı.
Kaynaklar
Handbook of data visualization by Chen, Chun-houh, Wolfgang Karl Härdle, and Antony Unwin, eds. Springer Science & Business Media, 2007. Data Visualisation: A Handbook for Data Driven Design, Andy Kirk, Sage Publications, 2019.
Notlar
Handbook of data visualization by Chen, Chun-houh, Wolfgang Karl Härdle, and Antony Unwin, eds. Springer Science & Business Media, 2007. Data Visualisation: A Handbook for Data Driven Design, Andy Kirk, Sage Publications, 2019.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İleri düzey veri görselleştirme tekniklerinde yetkinlik göstermek. |
ÖÇ02 | Görselleştirme için veriyi etkili bir şekilde hazırlamak ve dönüştürmek. |
ÖÇ03 | Farklı veri türleri için özel görselleştirmeler oluşturmak. |
ÖÇ04 | Etkileşimli görselleştirmeler tasarlamak ve uygulamak. |
ÖÇ05 | Görsel anlatımlar yoluyla içgörüleri etkili bir şekilde aktarmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İleri Düzey Veri Görselleştirmeye Giriş | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İleri Düzey Görselleştirme Kütüphanelerine Giriş | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Veri Hazırlama | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İleri Düzey Grafik Türleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İleri Düzey Grafik Teknikleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İleri Düzey Grafik Türleri ve Teknikleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ağ Görselleştirme | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Proje | Ders Notlarını Okunması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Coğrafi (Konumsal) Görselleştirme | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Görsel Analitik İlkelerine Giriş | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Etkileşimli Veri Keşfi ve Analiz Teknikleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Metin ve Belge Görselleştirme | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Zaman Serileri ve Zamana Dayalı Veri Görselleştirmeye Giriş | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Zaman Serileri ve Zamana Dayalı Veri Görselleştirme | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar yapılması | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Konu tekrarı yapılması | Ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |