Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DR) | |
Kod | DJM601 |
Ad | Düşük Sıcaklık Termokronolojisi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH KARAOĞLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin termokronolojinin bir alt dalı olan düşük sıcaklık termokronolojisi yöntemlerini kullanarak dünyamızın üst kabuk hareketlerini araştırmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Tanıtım, radyometrik yaş tayini yöntemlerine genel bakış, yüksek ve düşük sıcaklık termokronoloji yöntemleri, Düşük sıcaklık termokronolojisinin uygulama alanları ve örnek olaylar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dicken, A. 2005. Radiogenic isotope geology, 2nd edition. Cambridge University Press, 492 p. Stephenson J, Gallagher K, Holmes CC (2006). Low temperature thermochronology and strategies for multiple samples 2: Partition modelling for 2D/3D distributions with discontinuities. Earth Planet Sc Lett 241: 557-570.
Notlar
Dicken, A. 2005. Radiogenic isotope geology, 2nd edition. Cambridge University Press, 492 p. Wagner GA, Van den Haute P (1992). Fission Track-Dating. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 285 p. Jiyuan Yin, Xiaoming Shen, Ruohong Jiao, Johan De Grave; Low-Temperature Thermochronology: Advances, Applications, and Innovations in Tectonics, Earth Surface Processes and Ore Deposits. Lithosphere 2024;; 2023 (Special 14): lithosphere_2024_220. doi:
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Termokronoloji yöntemlerini tanır |
ÖÇ02 | Termrokronoloji yötemlerini uygulama alanlarını tanır |
ÖÇ03 | Düşük sıcaklık termokronolojisi ve tektonik arasındaki ilişki ve uygulanmasını öğrenir. |
ÖÇ04 | Ar-Ar, AFT ve (U-Th)/He yöntemlerinin temelleri ve jeolojik problemlere uygulanmasını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanıtım ve tanımlar | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Radyoaktif sistematik, bozunma, radyoaktif bozunma çeşitleri | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Jeolojide tarihlendirme türleri | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Düşük Sıcaklık termokronoloji yöntemlerine genel bakış | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ar-Ar yöntemi | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fizyon İzi yöntemi (apatit, zirkon, sfen) | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | U-Th/He yöntemi | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Termokronoloji ve litosferin düşey hareketleri arasındaki ilişki | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tektonizma, erozyon, tektonik aşınma ve termokronoloji | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Termokronoloji ve aktif faylanma | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Termokronoloji ve neotektonik yapılar | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sıkışma tektoniği alanlarında düşük sıcaklık termokronoloji kullanımı | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Açılma tektoniği alanlarında düşük sıcaklık termokronoloji kullanımı | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örnek olayların incelenmesi | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 8 | 48 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |