Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DR) | |
Kod | DJM603 |
Ad | Adli Jeoloji |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH KARAOĞLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Adli Jeoloji ve Toprak Bilimi kavramlarının öğrenilmesi ve uygulanması
Dersin İçeriği
Adli jeoloji ve toprak bilimine giriş, olay yeri inceleme, örnekleme, analiz ve raporlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Forensic Soil Science and Geology, Geological Society, London, Special Publications, 492. Editörler: R. W. Fitzpatrick, L. J. Donnelly.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Olay mahalini adli jeoloji bakımından inceleme, örnekleme ve inceleme konusunda bilgi sahibi olma |
ÖÇ02 | Olay yerinden jeolojik örnek alımı konusunda bilgi sahibi olma |
ÖÇ03 | Jeolojik kanıt analizi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ04 | Adli Jeoloji bilimini ve kavramını öğrenme, |
ÖÇ05 | Olay yerinin decontaminasyon yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Adli Jeolojiye giriş, Adli Jeolji ve toprak biliminin tarihçesi | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yer Bilimleri | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yer Bilimlerinde araştırma yöntemleri-1 | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yer Bilimlerinde araştırma yöntemleri-2 | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Olay yeri inceleme ve jeoloj/toprak örneklemesi/korunması | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gömülü örnekler-1 | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Gömülü örnekler-2 | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
9 | Örnek tanımlama-1 | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Örnek tanımlama-2 | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Dökümantasyon ve raporlama | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bilirkişi / Tanıklık | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Olay yeri dekontaminasyon uygulamaları | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Adli Jeolojide gelişmeler | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
15 | Örnek vaka incelemesi | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 8 | 48 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |