Genel Bilgi
| Birim | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ |
| SU ÜRÜNLERİ MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | SUF217 |
| Ad | Balık Besleme Teknikleri |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ögrencilere balik besleme metotlari hakkinda bilgi vermek.Besleme teknikleri ile balik beslenme fizyoloji hakkinda bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Yem kompozisyonlari ve analizleri; Yem tipler, üretimi ve içerikleri; Yem alim ölçüm teknikleri; Beslenme davranislari; Çevresel faktörler ve yem alimina etkisi; Sindirim ve besleme metotlari; Besleme ritimleri; Beslenme zamaninin yem alimi ve besleme metotlarina etkisi; besleme metotlarinin gelistirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-Balık Besleme (https://www.elsevier.com/books/fish-nutrition/hardy/978-0-12-819587-1) -Yem Formulasyonu (Sergio F. Nates) Link (https://www.sciencedirect.com/book/9780128008737/aquafeed-formulation) - Balık ve Karideslerde Besin ihtiyaçları (https://nap.nationalacademies.org/catalog/13039/nutrient-requirements-of-fish-and-shrimp)
Notlar
1-Aquaculture Nutrition: Gut Health, Probiotics and Prebiotics 2-HANDBOOK ON INGREDIENTS FOR AQUACULTURE FEEDS
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Temel besleme tekniklerini yapar. |
| ÖÇ02 | Besleme ve besleme teknikleri ile ilgili temel becerilere sentezler. |
| ÖÇ03 | Öğrenci kendi kendine plan ve program yapar. |
| ÖÇ04 | Problemlere sistematik çözümler üretir. |
| ÖÇ05 | Balıkların beslenme alışkanlıklarına göre besleme stratejileri geliştirir. |
| ÖÇ06 | Küresel su ürünleri üretimini bilir. |
| ÖÇ07 | Balk yem formulasyonları ile ilgili genel prensipleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 2 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 2 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 2 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 2 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 2 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
| PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
| PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Beslenme Aliskanliklari ve besleme | Düz anlatım / tartışma - standart derslik teknolojileri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 2 | Besin Metabolizmasi | Ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 3 | Uygulama-Sindirim ve Beslenme | Laboratuar hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 4 | Beslenme Ritimleri | Ön okumalar/sunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Uygulama (sindirilebilirlik test) | Laboratuar hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Enerji ve Beslenme Ritimleri | Ön okumalar/kitap inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Telafi Büyümesi | Kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Laboratuar hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
| 9 | Besleme Metotlarinin Belirlenmesi ve Kriterleri-I | Ön okumalar/ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 10 | Besleme Metotlarinin Belirlenmesi ve Kriterleri-II | Kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Uygulama | Laboratuar hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Yem Alimi ve Çevrenin Etkisi | Ön okumalar/kitap inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Beslenme Yönetimi Uygulama (Mide bosaltim ve yem alimi) | Laboratuar hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 14 | Besleme Metotlarinin Vücut Kompozisyonuna Etkileri | Ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Yem alım analizleri Uygulaması | Laboratuar hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön okumalar/ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön okumalar/ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ödev | 25 | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 | 10 |
| 1. Ara Sınav | 50 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||