Genel Bilgi
| Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
| FİZİK PR. (Y) | |
| Kod | KF116 |
| Ad | Kimya II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 8 AKTS |
| Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ERŞATIR (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Kimya bilimini tanıtmak, günlük ve bilimsel yaşamda karşılaşılan olayları anlayabilecek, yorum yapacak ve kullanacak düzeyde kimya bilgisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Çözeltiler ve fiziksel özellikleri; Kimyasal kinetik; Kimyasal dengenin ilkeleri; Asitler ve bazlar; Asit baz dengeleri; Çözünürlük ve kompleks-iyon dengeleri; Tampon çözeltiler; İstemli değişme: entropi ve serbest enerji; Elektrokimya; Geçiş elementleri; Kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri; Çekirdek Kimyası; Organik kimyada temel kavramlar; Biyokimyada temel kavramlar; teorik ders, örnekler ve uygulamalar yoluyla işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Petrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey; (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy (2002). Genel Kimya 1 İlkeler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara
Notlar
Petrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey; (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy (2002). Genel Kimya 1 İlkeler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Çözeltiler ve fiziksel özelliklerini belirler. |
| ÖÇ02 | Kimyasal kinetiği açıklar. |
| ÖÇ03 | Kimyasal dengenin ilkelerini belirtir. |
| ÖÇ04 | Asitler ve bazları tanımlar. |
| ÖÇ05 | Asit baz dengelerini açıklar. |
| ÖÇ06 | Çözünürlük ve kompleks-iyon dengelerini yorumlar. |
| ÖÇ07 | Tampon çözeltileri hazırlar. |
| ÖÇ08 | İstemli değişme: entropi ve serbest enerjiyi anlatır. |
| ÖÇ09 | Elektrokimyasal tepkimeyi ayırt eder. |
| ÖÇ10 | Geçiş elementlerini sınıflar. |
| ÖÇ11 | Kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşiklerini sınıflar. |
| ÖÇ12 | Çekirdek tepkimelerini sınıflar. |
| ÖÇ13 | Organik kimyada temel kavramları açıklar. |
| ÖÇ14 | Biyokimyada temel kavramları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir. | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular. | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Çözeltiler ve fiziksel özellikleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Kimyasal kinetik | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | Kimyasal dengenin ilkeleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Asitler ve bazlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Asit baz dengeleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Çözünürlük ve kompleks-iyon dengeleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Tampon çözeltiler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Arasınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | İstemli değişme: entropi ve serbest enerji | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Elektrokimya | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Geçiş elementleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Çekirdek Kimyası | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Organik kimyada temel kavramlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Biyokimyada temel kavramlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. Konu ile ilgili deneylerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 70 | 28 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 | 12 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 207 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,28 | ||
| AKTS | 8 AKTS | ||